Chanel butik a svájci Genfben

Másfélszeresére nőtt a Chanel forgalma 2020-hoz képest

A francia divatház 2021-es forgalma 15 milliárd dollár fölé emelkedett, ami 50 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest, és jelentősen felülmúlja a márka pandémiát megelőző teljesítményét.

Úgy tűnik, sem az áremelkedés, sem az infláció nem akadályozhatja meg a Chanelt abban, hogy lenyűgöző értékesítési adatokat érjen el.

A francia divatház 2021-ben 15,6 milliárd dolláros forgalmat könyvelhet el a Business of Fashionnel megosztott adatok szerint. Ez a szám 50 százalékos növekedést jelent a 2020-as eladásokhoz képest, és 23 százalékos növekedést a 2019-eshez képest, amivel a tavalyi év szolidan meghaladja a márka pandémiát megelőző teljesítményét, írja a RobbReport.

A luxusmárka ezt a magas értéket annak ellenére érte el, hogy 2021-ben 1,8 milliárd dollárt költött marketingre, a növekvő infláció és a világjárvány régóta tartó, az utazással kapcsolatos kiadásokat elvonó hatása ellenére (a Chanel legjobban teljesítő termékei a ruházat, az ékszerek és az órák, az illat- és szépségápolási részlegek némi visszaesést szenvedtek el).

A vállalat pénzügyi vezetője, Patrick Blondiaux a növekedést az áremelések és a nagyobb volumenek „kiegyensúlyozott” keverékének tulajdonította. A vállalat 2021-ben háromszor emelte árait, majd az év elején még egyszer, és az áremeléseket a növekvő anyag- és munkaerőköltségeknek tulajdonította. Márciusban a Reuters arról számolt be, hogy a Chanel egyes jellegzetes termékei akár kétszer annyiba is kerülhetnek, mint amennyibe a világjárvány előtt kerültek volna.

A változások ellenére azonban egy dolog változatlan marad: a Chanel politikája, miszerint a ruhákat, ékszereket és órákat fizikai kiskereskedelmi környezetben vásárolják meg a vásárlók.

„Nem árulunk és nem is fogunk divatot vagy órákat árulni online”

– nyilatkozta Blondiaux, bár elismerte, hogy a digitális platformok kulcsszerepet játszanak az ügyfelekkel való interakcióban.

„Sokat fektetünk be digitális eszközökbe, hogy kapcsolatba léphessünk a fogyasztókkal, és online szolgáltatásokat kínálhassunk.”

Ezek az eszközök magukban foglalják a bolti találkozók lefoglalását, a virtuális kipróbálásokat és az értékesítés utáni szolgáltatásokat. Mindeközben a márka azt állítja, hogy az ügyfélszolgálat fellendítésére összpontosít azáltal, hogy 3500 új alkalmazottat vesz fel globális butikjaiba. Tekintettel arra, hogy milyen jól működik, a cég minden bizonnyal megengedheti magának ezt.

Nyitókép: Shutterstock