Egy baráti társaság a naplementét nézi

Nemcsak az életünk múlik az egészséges táplálkozáson — a kapcsolataink is​

Az emberek gyakran próbálják drága tárgyak vásárlásával elkápráztatni a környezetüket, ellenben ennek van egy praktikusabb, erősebb hatással bíró formája is. Egy kutatás szerint a jó étel- vagy programválasztás sokkal inkább vezet pozitív megítéléshez, mint bármilyen márkás termék megvétele.


Két szituáció felidézésével azonnal érthetővé válik az elmélet. Míg tizenévesek minden megspórolt pénzüket egy márkás cipőbe, addig a felnőttek a vagyonukat elegáns táskák vagy sportautók megvételébe fektetik, az eredmény pedig gyakran nem az elvárt formában érkezik. Az elismerő szavak olyankor magát a terméket érik, nem pedig azt, aki pénzt költött rá.

Ezeknél sokkal kisebb dolgokért lehet őszinte elismerő pillantásokat kapni. Egy pazar koktél megrendelése, jegyfoglalás egy izgalmas programra, vagy akár a város legjobb pizzériájának kipróbálása is elég lehet.

A lenyűgöző választás ezen esetei jellemzően sokkal több tiszteletet váltanak ki egy társaságon belül. Az ilyen döntések beszámolnak a személyiségünkről és a jellemünkről, ezt pedig könnyen a saját javunkra fordíthatjuk. Ezt a jelenséget természetesen tanulmányok is bemutatták a mindennapi életben.

Amikor egy ember attól tart, hogy mások negatív véleménnyel lesznek róla, akkor a büféasztalnál a sokkal egészségesebb, különlegesebb darabokat választja harapnivaló gyanánt. Évtizedes kutatások kimutatták, hogy az emberek a saját társadalmi csoportjukhoz tartozó embereket előnyben részesítik másokkal szemben, és az utóbbiakról negatívan gondolkodnak. Ennek értelmében nem csoda, hogy mindenki el akarja kerülni a rosszalló pillantásokat.

A tanulmány arra is megpróbálta ezzel felhívni a figyelmet, hogy az egészséges ételválasztások hasonló társaságbeli, pozitív megítéléssel társulhatnak, mint a gyerekek körében a legújabb sportcipő megvétele. Így azok számára, akiknek nehézséget okoz a napi zöldség- és gyümölcsmennyiség elfogyasztása, egy újabb indok állt elő az életmódváltásra.