Piros szív forma emberi kezekben, amit egy sztetoszkóp vizsgál. Vérnyomás koncenpció

Ez az étel és ital garantáltan csökkenti a vérnyomást

A magasabb flavonoidbevitel javítja a bélmikrobióta összetételét és csökkenti a vérnyomást, derül ki a kutatásból.


A flavonoidok olyan természetes vegyületek, amelyek főként gyümölcsökben és zöldségekben találhatók, és amelyek csökkenthetik a szívbetegségek kockázatát.

A bélmikrobióta változatossága nagyobb, ha flavonoidokban gazdag élelmiszereket, például almát, körtét, bogyós gyümölcsöket, teát, étcsokoládét és vörösbort fogyasztunk, ami a vérnyomás szintjének csökkenését eredményezi.

A kutatók szerint a bélmikrobióta (az emésztőrendszerben élő mikroorganizmusok) összetétele különbözik a szív- és érrendszeri betegségben szenvedő és a nem szenvedő emberek között, írja a Psyblog.


Aedín Cassidy
professzor, a tanulmány vezető szerzője a következőket mondta:

„A bélmikrobiomunk kulcsszerepet játszik a flavonoidok metabolizálásában, hogy fokozza azok kardioprotektív hatását, és ez a tanulmány bizonyítékot szolgáltat arra, hogy ezek a vérnyomáscsökkentő hatások a napi étrend egyszerű változtatásával is elérhetőek.”

A kutatócsoport 904 felnőttet toborzott, és felmérte az élelmiszer-bevitelüket, a bélmikrobiomot és a vérnyomásszintjüket.

Azoknak a résztvevőknek, akik a legnagyobb mennyiségben fogyasztottak flavonoidokban gazdag élelmiszereket, például almát, körtét és bogyós gyümölcsöket, rendkívül változatos volt a bélmikrobiótájuk, és alacsonyabb volt a szisztolés vérnyomásuk azokhoz képest, akik nem ettek elég flavonoidokban gazdag élelmiszert.

A magas flavonoidbevitel és a vérnyomáscsökkenés közötti kapcsolat akár 15 százalékát is meg lehetett magyarázni a mikrobiom sokféleségével. A napi másfél csésze bogyós gyümölcsök bevitele, ami 128 grammnak vagy 1,6 adagnak felel meg, 4,1 mmHg-val (higanymilliméter) alacsonyabb szisztolés vérnyomással volt összefüggésben. Továbbá heti 250 ml vörösbor fogyasztása a szisztolés vérnyomás 3,7 Hgmm-es csökkenéséhez kapcsolódott.

Bogy\u00f3s gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6k kever\u00e9ke: eper, \u00e1fonya, m\u00e1lna, szeder, piros ribizli

Fotó: Shutterstock

„Eredményeink azt mutatják, hogy a jövőbeni vizsgálatokban a résztvevőket anyagcsere-profil szerint kell vizsgálni, hogy pontosabban tanulmányozhassuk az anyagcsere és a bélmikrobiom szerepét a flavonoidok vérnyomásra gyakorolt hatásának szabályozásában.
A flavonoid-anyagcsere nagymértékben egyéni variabilitásának jobb megértése nagyon jól megmagyarázhatja, hogy egyes emberek miért élveznek nagyobb szív- és érrendszeri védőhatást a flavonoidokban gazdag élelmiszerekből, mint mások.”

Nyitókép: Shutterstock