Vajon a csokinyuszik vagy a csokimikulások nyerik a népszerűségi versenyt?
Évről évre ugrásszerűen nőnek a számok, hogy mennyi édességet vásárolunk az ünnepek körül. Azt gondolnánk, az egészségtudatosság térnyerése épp ellenkező tendenciát eredményezne, de úgy tűnik, ilyenkor még azok is felpakolnak finomságokból, akik az év többi részében szigorúbbak az édességfogyasztást illetően.
A Magyar Édességgyártó Szövetség adatai szerint éves szintek kb. 230 milliárd forintot költünk nyalánkságokra. Ugyan eddig az óriási infláció még nem érte utol a szektort, az év végére itt is drágulásra számíthatunk. Legnagyobbat az ostyaalapú finomságok ára nő majd, várhatóan 20%-ot – számolt be a haszon.hu. Ez annak is köszönhető, hogy szállítási gondok, nyersanyag- és csomagolóanyag-hiány, az infláció és az energiaárak emelkedése is sújtja az iparágat.
Fotó: Shutterstock
Nyuszi vs. Mikulás
Tavaly csokimikulásból 600 tonnával vásároltunk, de idénre a Magyar Édességgyártók Szövetsége 900 tonnás eredményt vár. Annak ellenére, hogy a vásárlási őrület láthatólag decemberben csúcsosodik ki, a karácsony elviszi a pénzt és a figyelmet is, ugyanis húsvét előtt sokkal jobban feltankolunk: másfélszer annyi fogy a csokinyulakból, mint a csokimikulásokból.
Fotó: Shutterstock
A szalmonella réme lebeg a nyuszik fölött
Talán még sosem volt ekkora botrány az egyik legnépszerűbb édességgyártó, a Ferrero körül: a legnépszerűbb márkájuk, a Kinder termékei nagy részét vissza kellett hívni, mert szalmonellafertőzés esélye áll fenn. A veszélyeztetett termékeket a boltok blokk nélkül is visszaveszik, a Nébih felhívja a figyelmet, hogy senki se fogyassza el őket, mert Európa-szerte többen is megbetegedtek tőle. A termékek listája a Nébih weboldalán található. Egy ilyen eset sosem jön jókor, ám kifejezetten katasztrofális az időzítés ebben az édességvásárlás szempontjából kiemelt időszakban.
Nyitókép: Melissa Walker Horn/Unsplash