Három gasztrotrend, amit a koronavírusnak köszönhetünk

Három gasztrotrend, amit a koronavírusnak köszönhetünk

Korlátozásokkal teli időszak áll mögöttünk, ami különösen nehéz helyzetbe sodorta a vendéglátói szektort. Az újranyitási időpontok, valamint a turizmus feléledésének bizonytalanságában sem állt le azonban a szakma, sőt újabbnál újabb gasztronómiai trendek alakultak ki. Ezekből mutatunk most hármat.


Szakácsot a házhoz!

Több étterem is úgy döntött, hogy az ételek helyett inkább saját munkatársaikat küldök házhoz, akik aztán a megrendelő otthonában készítik el a fogásokat. Ilyenkor az előkészítéstől egészen a mosogatásig az adott csapat intézi a dolgokat. Ez a gasztrotrend egyébként nem teljesen új keletű, de a világjárvány hatására erősödött meg igazán.

Budapest a Salt és a Sárközi Ákos nevével fémjelzett Borkonyha csapata is vállalja, hogy házhoz megy.

Fine dining után streetfood

Ne lepődjünk meg, ha azt látjuk, a legnépszerűbb és legelismertebb fine dining éttermek inkább streetfood jellegű ételeket készítenek, ez a trend ugyanis szintén népszerű lett mostanában. Hazánkban például a Michelin-csillagos Costes Downtownban döntöttek úgy, hogy a hamburger is felkerül az étlapra.

Szelleméttermek

Darkkitchens, ghostkitchens – ahogy az angol mondaná. De, hogy pontosan mit értünk alatta? Olyan éttermet, ami vendégtér és klasszikus kiszolgálás nélkül működik, tehát kifejezetten kiszállításra készít ételeket. Természetesen senki nem lepődik meg, hogy ez a gasztrotrend a tavalyi évben vált igazán népszerűvé.