Fa és üveg csomagolású kozmetikai termékek, környezettudatosság

Így legyünk tudatos szépségápolók

Az elmúlt években egyre többet beszélnek a tudatos szépségápolásról, de mit is takar pontosan ez a kifejezés és hogyan sajátíthatjuk el mi is?


A tiszta és a fenntartható fogalmakhoz hasonlóan a tudatos szépségnek sincs megszabott definíciója, inkább a szépségápolási rutinunk átgondoltabb megközelítéséről van szó, ha meg akarjuk ragadni annak esszenciáját. Ez magában foglalja, hogy közelebbről megvizsgáljuk egy márka tevékenységeit és alapvető meggyőződéseit, és megbizonyosodjunk arról, hogy azok összhangban vannak az értékeinkkel.

A márkák nem várhatják el, hogy csak úgy gyártják a termékeiket, és elnyerik a támogatásunkat. 2022-ben és a következőkben olyan vállalatok mögé állunk, amelyek az emberek és a bolygó igényeit helyezik előtérbe. A tudatos szépségápolásban hat pillérre összpontosítunk: inkluzivitás, fenntarthatóság, beszerzés, átláthatóság, hatás és márkatörténet. Ha a márkák minden egyes területet integritással és szándékossággal közelítenek meg, az mindannyiunk számára előnyös.

1. Inkluzivitás

A reprezentáció számít, és a szépségiparban mindenkinek prioritást kell élveznie. Ahhoz, hogy tudatos szépségmárka legyél, minden rasszt, kultúrát, nemi identitást, szexuális irányultságot, életkort, testtípust és képességet be kell vonnod.

Mindig népszerűek azok a vállalatok, amelyek minden területen hitelesen ünneplik a sokszínűséget, hasonlóképpen azok a márkák, amelyek megtesznek egy extra lépést, és nyilvánosan megosztják, mit tesznek a sokszínűség erősítése érdekében. A Sephora és az Ulta Beauty szépségápolási kiskereskedők például a honlapjukon ismertetik a folyamatban lévő belső és külső DEI-kezdeményezéseiket (sokszínűség, méltányosság és befogadás), hogy tájékoztassák a fogyasztókat, írja a Byrdie.

2. Fenntarthatóság

A fenntarthatóság minden márka számára mást jelent, a leggyakoribbak ezek közül, hogy a tudatos szépségápolási márkák mindent megtesznek azért, hogy a lehető legetikusabb döntéseket hozzák az összetevők és a csomagolás tekintetében. Az összetevők esetében ez több dolgot is jelenthet. Néhány környezetbarát gyakorlat, például a pálmaolaj használatának mellőzése a formulákban, újrahasznosított összetevők használata vagy a nagymértékben megújuló erőforrások használata.

3. Összetevők és etikus beszerzés

Nem csak az a fontos, hogy egy márka összetevői vegánok legyenek, ugyanilyen figyelemre méltó az is, hogy azok honnan származnak. Sok szépségápolási márka más országokból szerzi be az összetevőket, és a betakarításukhoz őslakos munkásokra támaszkodik. Ilyes esetben kritikusan fontos megvizsgálni, hogy etikusan járnak-e el. A történelem során az afrikai, ázsiai, latin és őslakos kultúrákat negatívan érintette az összetevőik gyarmatosítása. Ezek a népek igazságtalan munkafeltételeknek voltak kitéve és súlyosan alulfizetették őket. A szépségápolási márkák kulturális kisajátítást is elkövettek, amikor egy ország összetevőit használták termékeikben anélkül, hogy ezt megfelelően elismerték volna.

Amikor egy márka weboldalát böngésszük, keressünk információt arról, hogy honnan származnak az összetevők, és hogy rendelkeznek-e Fair Trade tanúsítvánnyal (azaz a termékek szigorú előírások, például biztonságos munkakörülmények szerint készülnek-e). A Shea Yeleen bőrápolási márka kitűnő példa arra, hogy mit jelent etikusan beszerezni az összetevőket. A márka biztosítja, hogy a pénzeszközöket a termékeik előállításában segítő, női tulajdonban lévő sheavaj szövetkezetek megélhető béreinek biztosítására fordítják.

4. Átláthatóság

A szépségipart évek óta sújtja az információ elzárása. A tudatos fogyasztói magatartás térnyerése azonban arra késztetett több, a márkákat árusító és használó helyet is, hogy nagyobb átláthatóságot követeljenek tőlük. Néhány márka elkezdte megosztani a válaszokat ezekre a kérdésekre a weboldalán, hogy ösztönözze a szabad kommunikációt.

Van, aki új kezdeményezést indított, amely az átláthatóságot a következő szintre emeli, így minden egyes termék oldalán részletes információkat kínál az árképzésről, az összetevőkről és az anyagokról, míg egy másik márka kifejlesztett egy tételszámrendszert. Ez lehetővé teszi, hogy vásárlóik megismerjék a termék gyártási dátumát, a származási országot, az összetevők tanúsítványait és még többet tudjanak a termékekben lévő összetevőkről.

5. Hatás

Egyre többen vannak, akik olyan márkáknál szeretnénk pénzt költeni, amelyek a szépségiparon kívül is hatást gyakorolnak. Egyes márkák elkötelezték magukat amellett, hogy a platformjukat arra használják, hogy az értékeikhez kapcsolódó ügyeket erősítsék.

Sharon Chuter, az Uoma Beauty alapítója úttörő szépségipari vállalkozó, aki számos kezdeményezést indított a fekete közösség megerősítése érdekében. Egyik éves kampánya, a Make It Black azért jött létre, hogy megünnepelje a feketéket és anyagilag támogassa a fekete alapítókat. A finanszírozás megszerzése érdekében Chuter neves szépségápolási márkákkal működik együtt, hogy néhány legkelendőbb terméküket teljesen fekete csomagolásban újragondolják.

Selena Gomez Rare Beauty-ja pedig létrehozta a Rare Impact Fund-ot, hogy csökkentse a mentális egészségügyi stigmákat és növelje a mentális egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférést az oktatásban.

Nyitókép: Shutterstock / Olha Khomenko