Szállodai szoba ajtaja, „Ne zavarjanak” jelzéssel a kilincsen

Ezért kell használni a „Ne zavarjanak” táblát a szállodai szobákban

Bár a legtöbb szállodai tartózkodás problémamentes, van néhány óvintézkedés, amit a turistáknak meg kell tenniük utazásuk során. Egy biztonsági szakértő, a brit határőrség korábbi főigazgatója exkluzív biztonsági tippjeit osztotta meg, mire érdemes odafigyelniük az utazóknak.

Brian Moore, a brit határőrség korábbi főigazgatója és a Global Secure Accreditation biztonsági szolgálat igazgatója szerint az alábbi lépéseket kell minden turistának megtennie, amikor bejelentkezik egy szállodába.

„Győződjünk meg róla, hogy a szobaajtók automatikus záró mechanizmussal és dupla zárral rendelkeznek. Érkezéskor vizsgálja meg a hibás zárakat, ellenőrizze, hogy az ajtó teljesen záródik-e, amikor elhagyja a szobát, és azonnal figyelmeztesse a személyzetet, ha bármilyen probléma merül fel.”

Bár a szállodai ajtó meghibásodásának kockázata alacsony, a turistáknak érdemes ellenőrizniük, hogy az ajtó teljesen becsukódik-e, amikor elhagyják a szobát. Előfordulhat, hogy nyomást kell gyakorolniuk az ajtó becsukásához, vagy akár be is zárhatják maguk mögött egyes régebbi szállodákban vagy bérelhető szálláshelyeken.

Brian azt ajánlja, hogy az utazók vigyenek magukkal ajtóéket a nyaralásra, vagy kérjenek egyet a szálloda személyzetétől az extra biztonság érdekében.

Az ék további védelmet nyújthat, amikor a turisták a szobán belül tartózkodnak.

Emellett Brian arra figyelmeztet, hogy soha ne mondjuk ki hangosan a szobaszámunkat, ez megakadályozza, hogy valaki megközelítse a recepciót, és úgy próbáljon meg kulcsot szerezni, hogy úgy tesz, mintha ismerne minket vagy mi őt.

„Használja helyette a vezetéknevét. Udvariasan, de határozottan hívja ki a személyzetet, ha a csoportján kívül mások jelenlétében mondja ki a nevét és a szobaszámát”

– teszi hozzá.

A legjobb, ha titokban tartjuk a szobaszámunkat, mert így nem követhetnek minket, vagy nem próbálnak meg bejutni a szobánkba. Bár a szálloda személyzete nem engedhet fel embereket a vendég engedélye nélkül a szobába, a turistáknak kerülniük kell, hogy megosszák a nevüket.

Ami az értéktárgyakat illeti, Brian azt javasolja, hogy a legfontosabb holmikat a szállodai széfben tartsuk.

„Vigyél magaddal egy bőröndlakatot is arra az esetre, ha a szobaszéfet feltörnék, vagy egy vastagabb kerékpárzárat, amellyel a táskádat az ágyhoz vagy más nehéz tárgyhoz láncolhatod.”

A bőröndlakatok megvásárolhatók az interneten, vagy a turisták akár beépített zárral ellátott poggyászt is vehetnek.

Egy városlátogatás vagy tengerparti nyaralás során a turisták valószínűleg azt tervezik, hogy idejük nagy részét a szobán kívül töltik. Brian erre az esetre mindenképpen azt tanácsolja, hogy hagyjuk a „Ne zavarjanak” táblát a szoba ajtaján lógva, amikor napközben elmegyünk, azt az illúziót keltve, hogy bent vagyunk.

A szálloda személyzete nem fog belépni az ilyen táblával ellátott szobába, és a tolvajokat is elriaszthatja.

Brian további tanácsai között szerepel, hogy kerüljük a tranzakciókat, a jelszavak bevitelét vagy a biztonságos információk megnyitását, miközben a szálloda Wi-Fi-jéhez csatlakozunk, és győződjünk meg róla, hogy a szálloda hálózatához csatlakozunk, nem egy hasonló nevű hamisítványhoz.

A szállodai hálózatokat könnyen meg lehet hackelni, ezért a legjobb, ha elkerüljük az érzékeny interakciókat, miközben használjuk őket. A csalók megpróbálhatják lemásolni a szálloda Wi-Fi nevét is, hogy becsapják az utazókat, ezért ügyeljünk arra, hogy a megfelelő hálózatra jelentkezzünk be.

(Express)

Nyitókép: Shutterstock