Vilmos herceg és Katalin királyi portréja ezt árulja el róluk
Nyáron lerántották a leplet Vilmost herceg és Katalin hercegné első festett portréjáról, melyet Jamie Coreth művész alkotott. Az hamar szembetűnt sokaknak, hogy a cambridge-i párról készült festmény szembe megy az eddigi trendeknek, de úgy tűnik, hogy van még egy érdekes dolog, amit az alkotás elárul róluk.
Az első és leginkább szembetűnő változás a korábbi festmények és Vilmoséké között az, hogy a párt laza, modern királyi családtagokként ábrázolja a festő. A cambridge-i Fitzwilliam Múzeumban bemutatott festményen a pár egymást átkarolva, oldalra nézve látható. Vilmos a zsebében tartja a kezét, Katalin pedig Susie Cave márkájának, a The Vampire's Wife ruháját viseli.
A festményen a hasonlóság jó, még ha kissé lágy és homályos is az, olyan érzést kelthet bennünk, mintha egy Instagram-filtert is rátettek volna. Az alkotáson a pár ugyan olyan fotogén, mint egy partin, ahol várják a pezsgős tálcát.
A művész így fogalmazott az alkotásáról:
„Lazának és megközelíthetőnek, valamint elegánsnak és méltóságteljesnek akartam őket ábrázolni.”
Úgy tűnik, hogy ezen kívül egy kis humor és pimaszság is került bele.
Hiába vannak ketten a festményen, a figyelem egyértelműen Katalin hercegnére irányult, azonban a festményről visszaköszönő hercegné szemében azt látjuk, hogy ő ezt már megszokta. Egy nőt látunk, aki magabiztos, keveset beszél, de hagyja, hogy a világ tekintete rá szegeződjön.
Bár a portréfestés egy régimódi dolog, egy felsőosztálybeli hagyomány, amely a státusz megerősítésére, a nagyság kinyilvánítására szolgál mégis, a monarchia kétségtelenül átalakulóban van és ezt a festmény is remekül tükrözi.
A festmény már egyben a jövőt is szimbolizálja. Vilmos fanyar vigyora és Katalin enyhén ívelt jobb szemöldöke mind erre utalnak. Ezen a portrén készen állnak a nyilvánosságra, kiegyensúlyozottnak és felkészültnek tűnnek. Egy pár, aki komolyan veszi a feladatait, de nem áldozzák fel önmagukat érte. A változás szelét lebegteti a festmény.
Nyitókép: Getty