Ana de Armas a Blonde című filmben

Így alakult át Ana de Armas az új Marilyn Monroe filmre

Közeledik a Marilyn Monroe életét feldolgozó film, tehát itt az ideje benézni a kulisszák mögé. A főszereplőnek, Ana de Armasnak sok munkája volt azzal, hogy tökéletesen megformálja a néhai színésznőt. A forgatások szenvedéseit és az azokat megelőző felkészülést nem sokan vállalták volna helyette.


Az Andrew Dominik által írt és rendezett Blonde film Joyce Carol Oates 1999-ben megjelent, azonos című regénye alapján készül. A történet a néhai színésznő zaklatott gyermekkorától vezeti végig a nézőket, egészen a szupersztárrá válásáig és az azzal együtt járó problémákig.

Egészen pontosan feldolgozzák Monroe szexuális zaklatását, több abortuszát, édesanyja elmebetegségét, valamint a különböző kapcsolatait és házasságait is.

A forgatások idején Ana de Armas minden reggel közel három órát töltött az elkészülésével.

A kilenchetes munkálatok alatt a sminkelés mellett órákat volt harisnyasapkában, hogy aztán saját haját — protézisek segítségével — pontosan rögzíthessék Monroe platina szőke haját imitáló, egyedi készítésű paróka alá. Emellett szemöldökét is folyamatosan szőkítenie és borotválnia kellett, hogy passzoljon az akkori stílusideálhoz.

A megformált karakter kék szemét kontaktlencsével jelenítették meg, a tekintet tökéletesítéséhez pedig műszempillákat aggattak Armasra. Minden fizikai részletet aprólékosan ellenőriztek, még Monroe anyajegyét is.

„A legtöbb napon Ana vezette a kezemet, és pont oda mentünk, ahol Marilyn arcán volt, majd kipöttyöztük. Volt olyan, amikor Marilyn elmozdította, és az állához közelebb tette. Ez is szerepel a filmben"

— mondta Tina Roesler Kerwin, a film sminkosztályának vezetője.

A jelmezek tervezése alatt fény derült Monroe egyik szépészeti praktikájára, mégpedig, hogy fotózások előtt vazelint kent az arcára a sminkelési rutinja részeként.

Így különlegesen ragyogott a bőre, mivel a felkent anyag visszaverte a rá eső fényt. A Blonde-ban ezt a technikát nem alkalmazták. Helyette egy olyan terméket használtak, ami korszerűbb és hosszútávon jobbat tesz a színésznő bőrének.

A jelenetekben természetesen felvonultatják Monroe ikonikus ruháit. Többek között a Szőkék előnyben című film rózsaszín masnis, illetve a Hétévi vágyakozás jellegzetes darabjának — melyet William Travilla tervezett — a másolata is láthatók lesznek bizonyos részekben. Jennifer Johnson jelmeztervező így nyilatkozott:

„A William Travilla-ruha elkészítése volt a legnehezebb. Pontosan meg kellett egyeznie a fotóval, amely alapján készítettük. Hagyományos pliszírozási technikákat használtunk, és extra métereket adtunk a szoknyához, hogy eltúlzottá tegyük. 45 méter anyagot használtunk fel a szoknya elkészítéséhez, újraszabtuk, újrarakosgattuk, majd a tizenegyedik órára a tökéleteset készítettük el.”

Ana de Armas a külső megjelenése mellett a szükséges hangszín kialakításába is komoly munkát fektetett. Ahhoz, hogy Monroe híresen ziháló hangját visszaidézze a nézőkben, alaposan tanulmányozta a színésznő mondatait, valamint egy dialektustrénerrel dolgozott együtt.

„Az emberek talán provokatívnak találják a filmet, de én nem ezzel próbálkozom. Megpróbálom hiteles módon elmesélni valaki más élettapasztalatait. Olyasmit akartam készíteni, ami hatással van a nézőkre. Részletezni akartam a gyermekkori traumáját, majd a felnőtt életét ennek a traumának a tükrében mutattam be"

— nyilatkozta a rendező.

Nyitókép: Instagram/ana_d_armas

Forrás: Vanity Fair