A Facebook és a Ray Ban közös okos napszemüvege

Megérkezett a Facebook és a Ray Ban közös okos napszemüvege

Csütörtökön mutatta be Mark Zuckerberg és a Ray Ban a terméket.


Nemrég írtunk róla, hogy meghívót küldött szét a sajtó munkatársainak a Facebook és a Ray-Ban, hogy bemutassák végre a közösen tervezett okosszemüvegüket. A darabról nem sok mindent lehetett tudni eddig, Zuckerberg korábban csak arról beszélt, hogy a vállalat ezzel a termékkel kíván belépni a kiterjesztett valóságra (augmented reality) támaszkodó eszközök piacára.

A szemüveg, melyet a Facebook a „kalandok megosztásának" új módjaként reklámoz, hogy a felhasználók „jelen lehessenek a barátaikkal, a családjukkal és a körülöttük lévő világgal", miniatűr kamerával rendelkezik, amely a saját maga által készített fotókat és videókat közvetlenül a telefonra tudja küldeni. Az eszköz emellett, a kis beépített hangszórók segítségével zenelejátszásra vagy telefonhívások fogadására is alkalmas.

A termék, melynek indulóára 299 dollár (89 ezer forint), online és kiválasztott kiskereskedelmi üzletekben kaphatók az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Kanadában, Írországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban.

Bár mindez elég jól hangzik, a szemüveggel kapcsolatban már most adatvédelmi aggályok merültek fel. A Buzzfeed munkatársa, Katie Notopoulos arról számolt be, hogy kísérletezett azzal, hogy fekete szalaggal takarja el az okosszemüveg fehér kamerafényét, amely akkor kapcsol be, amikor a szemüveg elkezd felvételt készíteni. Alex Himel, a Facebook Reality Labs AR-ért felelős alelnöke elmondta neki, hogy a kamerafényt kifejezetten azután adták hozzá, hogy a vállalat konzultált adatvédelmi csoportokkal, és a szemüveg megbabrálása a termék szolgáltatási feltételeinek megsértését jelenti. A közösségi médiaóriás egy egész mikrooldalt hozott létre, amelyet a szemüveg adatvédelmi irányelveinek szentelt.