Fogyás

A Pinterest eltörölte a fogyókúrás hirdetéseket

Jelentős változásokat jelentett be súlycsökkentő reklámjaival kapcsolatban a Pinterest.


Az étkezési zavarokkal rendelkező fiatalok száma rohamosan nő, a helyzetet pedig tovább rontotta, hogy a koronavírus-világjárvány karanténidőszakát követően a plusz kilóktól mindenki a lehető leggyorsabban szeretne megszabadulni. A cél elérésének érdekében úgy tűnhet, hogy ilyenkor a legkönnyebb választás a gyors fogyást ígérő szerek.

Souvik Banerjee/Unsplash

Az amerikai képmegosztó portál azonban úgy döntött, a jövőben elzárkózik az ilyen jellegű termékek reklámozásától, így a Pinterest lesz a világ első olyan platformja, mely széles körben betiltja a fogyókúrás termékek hirdetését.

Indoklásuk szerint az ilyen szerek csak még jobban elősegítik az étkezési zavarok kialakulását.

A Pinterestnek nem ez az első ilyen jellegű lépése. A különböző csodaszerként emelgetett tablettákat, táplálékkiegészítőket, valamint az előtte-utána hirdetéseket korábban is tiltották.

Most ezt a hirdetési politikájukat bővítették ki a különböző képekre, ajánlásokra, BMI-vel kapcsolatos mutatókra, fogyókúrás termékekre, illetve az olyan hirdetéseket is tiltják, amelyek idealizálnak vagy leszólnak különböző testtípusokat.

Az új irányelv egyébként nem terjed ki a fitneszszolgáltatásokra, valamint az ez egészséges életmódot népszerűsítő reklámokra, feltéve, ha azok elkerülik a fogyókúrás tartalmakat.

(SlashGear)