A vásárlók az üzletekben is alkalmazzák digitális szokásaikat
Egy új jelentés szerint az amerikai fogyasztók más régiókhoz képest négyszer nagyobb valószínűséggel használják az online rendelést vagy az utcán történő átvételt. Az adatok a PYMNTS és a Cybersource együttműködésében készült 2022 Global Digital Shopping Playbook című kiadványból származnak, és egy hat országra kiterjedő, több mint 13 000 fogyasztó és 3100 vállalkozás bevonásával készült tanulmány részét képezik hat nagy régióban, köztük az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Mexikóban, Ausztráliában, Brazíliában és az Egyesült Arab Emírségekben, írja a Fashionunited.
A jelentésből kiderül, hogy 5,5 millió amerikai vásárló „néha, gyakran vagy mindig vásárol extra termékeket, amikor online megrendelését átveszi a boltban”, szemben az Egyesült Királyság vásárlóinak 25 százalékával és a brazil vásárlók 27 százalékával, összehasonlításképpen, ami lehetőséget ad a kereskedőknek a többletbevételre.
Mivel az amerikai vásárlók nagyobb számban használják a curbside pickup nevű szolgáltatást, – amikor nem otthonra, hanem a város egy pontjára rendelik csomagjukat – mint más piacok, a kiskereskedelmi célpontokhoz autóval mennek. Az amerikai fogyasztók 47 százaléka, akik az üzletben veszik fel a rendeléseiket, végül több terméket vásárol, ha bemegy, átvegye a rendelést. Összehasonlításképpen, az USA-n kívüli fogyasztók 28 százaléka vásárol további termékeket, miközben az online megrendelt termékeik fizikai üzletekben történő átvételéhez megy.
Ausztrália és Mexikó zárja a három legkedveltebb régiót, ahol a helyszíni átvételt részesítik előnyben.
Az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok lemarad a mobilos vásárlások terén
A mobilon keresztül történő vásárlás terén az Egyesült Államok lemaradásban van más nemzetekhez képest. A brazil fogyasztók 47 százaléka használ okostelefont vásárlás közben az üzletekben, ez a szám az Egyesült Arab Emírségekben 59 százalékra emelkedik. Csak az Egyesült Királyságban van alacsonyabb az arány, mint az Egyesült Államokban, itt 24 százalék ez az arány.
A PYMNTS szerint az üzletekben okostelefonokat használó vásárlók általában megtakarításokat vagy inspirációkat keresnek olyan dolgokhoz, amelyeket szeretnének, de nem feltétlenül kerestek eleinte. Ezek az adatok azt sugallják, hogy azok a kiskereskedők, akiknek a mobilalkalmazásait, weboldalait és fizikai üzleteit erre a kevert vásárlási útra optimalizálták, több terméket tudnak mozgatni, mint amit előre megrendelnek.
A kimutatás szerint az amerikai fogyasztók 12 százaléka az üzletben történő vásárlás közben okostelefonon keresztül kuponokat és kedvezményeket keres a bevásárlólistáján szereplő termékekhez, míg 9 százalékuk a kereskedők árait hasonlítja össze, 10 százalékuk pedig termékinformációkat vagy értékeléseket keres.
A kereskedőknek egyértelműen zökkenőmentes utakat kell kialakítaniuk a digitális és a bolti vásárlástól, mivel a fogyasztói magatartás egyre inkább a vásárlás ezen formája felé hajlik – áll a jelentésben. A bevételek optimalizálása érdekében az üzleteknek emelniük kell az élményt.
Azok a kiskereskedők, akik a mobilélményt az üzleten belülre viszik, még nagyobb előnyt élveznek: a kutatás szerint, ha a vásárlóknak lehetővé teszik, hogy a mobilon történő és a bolti vásárlási csatornák kombinációját használják, akkor átlagosan 139 indexpontszámot kapnak.
Nyitókép: Shutterstock / Marko Aliaksandr