Kézipoggyászát az utasülés feletti csomagtartóba rakó férfi

Rossz hírünk van a kézipoggyásszal utazók számára

Az új repülőgépülések egyre keskenyebbek, ami elég rossz hírt jelent a kézipoggyásszal utazóknak.

A légitársaságok új tervei között szerepelnek a keskenyebb repülőgépülések annak érdekében, hogy többen férjenek el az utastérben. Így azonban a kézipoggyásszal utazók számára kevesebb hely marad az ülés alatt.

A USA Today szerint ugyanis ez a változtatás gyakran csökkenti a lábteret, az utazók pedig, különösen azok, akik olyan fapados légitársaságokkal repülnek, mint a Ryanair és az easyJet, gyakran teszik csomagjaikat a padlóra.

Amikor egy légitársaság új kabinbelsőt jelent be, gyakran vékonyabb ülésekhez nyúl, amelyek lehetővé teszik a nagyobb kapacitás növelését, mondta Christopher Elliott szakértő a Sunnak, hozzátéve, hogy a plusz üléssorok beépítése általában a lábtér levonásával jár.

Sok utas a költségek megtakarítása mellett a fej feletti szekrényekben lévő helyhiány miatt is a táskák ülés alatti elhelyezését választja.

A legtöbb légitársaság díjat számít fel a poggyászfeladásért, emiatt sokszor a nagyobb, felvihető poggyászok helyett kézipoggyászokkal vannak tele az utastér feletti szekrények.

Joe Cronin, az International Citizens Insurance biztosítási vállalat vezérigazgatója szerint az emberek előbb-utóbb könnyebben fognak csomagolni, de azt jósolta, hogy akár tíz évbe is beletelhet, mire az utasok lemondanak az ülés alatti táskákról.

A légitársaságok is változtatnak a fej feletti szekrényeken, egyesek a kereslet miatt nagyobbak lesznek. Ahelyett, hogy a bőröndök a szélesebb oldalon feküdnének, az új szekrények lehetővé teszik, hogy a poggyászokat az oldalukra pakolják, így több fér be.

Egy repülőgép utasterének tervezője azonban azt javasolta, hogy a szekrényeket teljesen el kellene távolítani.

David Young szerint elérkeztünk a törésponthoz.

„Elértük a maximumot, amennyire csak lehet. Talán egyáltalán nincs is szükségünk kézipoggyászokra. Valakinek ki kell lépnie, és azt kell mondania: 'Ezt nem csináljuk tovább. Ez nem a megfelelő élmény a légi közlekedéshez'.”

Nem csak a poggyászok okoznak gondot azonban, a légitársaságok az ülőhely díjakat is szigorítják. Míg a fapados légitársaságok már most is helyválasztási díjat számítanak fel, más nagyobb légitársaságok most kezdik ugyanezt tenni.

Még a business osztályon utazók sem úszhatják meg, akár 100 fontot is fizetniük kell, hogy helyet foglaljanak a British Airwaysnél, ahogy az Air France és a KLM is díjat számít fel már.

Jay Sorensen, az IdeaWorksCompany légitársasági tanácsadó cég elnöke elmondta, hogy ezek a díjak kezdenek vetekedni azzal, amit sok légitársaságnál a poggyászokért szednek.

Nyitókép: Shutterstock