This is the sign you've been looking for neon signage

Így építs sikeres vállalkozást egy szakértő szerint​

Egy saját cég beindítása és sikeressé tétele az egyik legnagyobb álom a mai társadalomban. Elkezdeni viszont kicsit sem könnyű. Anne Candido, aki igazi veterán a márkaépítésben, megosztott néhány zseniális tippet, amikkel mi is előrébb léphetünk karrierünkben.


1.   Ismerd a vállalkozásodat!

Rengeteg ember esik abba a hibába, hogy nem tisztázza az elején, mit is szeretne létrehozni a vállalkozásával. Mielőtt kapcsolatba lépünk a fogyasztókkal, fontos pontosan tudni, milyen is a cégünk. Ehhez három kérdést kell feltennünk magunknak:

Ki vagyok én?
Miért vagyok más?
Miért választanának engem?

Ezekre sokan leegyszerűsített választ adnak. Ettől még lehet, hogy sikeres lesz a projekt, de célszerűbb mélyebbre ásni. Válaszaink alapján keretet adhatunk projektjeinknek.

2.   Legyenek értékeid!

A célközönség jobban vonzódik olyan brandekhez, amik valahogy hozzá szólnak. Ez adja majd meg az irányt a továbbiakban, lesz egy közös szál, ami egyben tartja a birodalom dolgozóit. Mi a cél? A sikerhez egy érthető küldetést kell megfogalmazni, különben az alkalmazottak széthúzhatnak, a vásárlók pedig elhatárolódhatnak.

3.   Szerettesd meg a márkád!

A fogyasztói döntések 90 százalékát érzelmek vezérlik. Ezért mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy az emberek baráti köreikben pozitív hangon szóljanak a vállalkozásunkról. A legtöbb cég a szolgáltatások előnyeire és a termékteljesítményre törekszik, pedig a legfőbb cél az, hogy kommunikációnkkal lojális, visszatérő kuncsaftokat érjünk el.

4.   Értékesítsd az ügyfelekkel fennálló kapcsolatodat!

Miután sikeresen felépítettük a márkakapcsolatot, akkor érdemes erre támaszkodni. A jó kapcsolat jó hírnevet jelent, ennek köszönhetően pedig gyarapodhat a közönségünk.

Vegyünk például egy olyan nagy cipőmárkát, mint a Nike. A vásárlók megveszik az újabb párokat, hiszen egy belső körben érzik magukat tőle. Úgy alakították ki a reklámjaikat és a cégpolitikájukat, hogy az egyszerű vásárló is részese legyen a történetüknek. Mindezeknek hála egy stabil bázisra tettek szert.

5.   Fektess be a jó vezetőségbe!

Minden a vezetővel kezdődik és végződik. Szükség van egy olyan főnökségre, akik tiszteletet parancsolnak, mégis alkalmazkodnak a márka iránti szeretethez, amit már említettünk. Egy szerethető, mégis karakán felettes a belső munkamorált úgy tudja szabályozni, hogy annak a beosztottak sem látják kárát.


Anne Candido
20 évet töltött brandépítéssel a világ egyik legnagyobb cégénél, a Procter and Gamble-nél, ma pedig már saját cégénél foglalkozik ugyanezzel. Nemrég jelent meg a startupoknak és kis cégeknek szóló márkaépítést segítő könyve, a The Super-Highway of Relevancy. Getting More People to Choose Your Brand, More Often, Indefinitely.

Forrás: Harper's Bazaar