5 lépés egy sikeres marketingkampányhoz

person using laptop computer beside aloe vera

Egy-egy reklám kitalálása mögött hatalmas munka áll, de vajon mitől lesz jó? Tonya Chin, a Nutanix vállalati marketingért felelős és kommunikációs igazgatója, a Forbes cikkében öt olyan lépést vázolt fel, amely elengedhetetlen lehet egy kampány beindítása során.


1​.    Helyezd a vásárlóidat a kampányod középpontj​ába!​

Statisztikák szerint a vásárlók 46 százaléka bízik meg jobban egy olyan márkában, amely barátságosabb és emberközelibb. Mivel a vásárló az, akiért a vállalkozások és a reklámcégek léteznek, egyértelmű, hogy őket kell a középpontban tudni.

Tonya Chin tapasztalatai szerint a vásárlók szeretnek történetekbe belehelyezkedni, és mi lehetne számukra ideálisabb annál, ha saját magukat vélik felfedezni a hirdetésekben. Ha kampányon belül a vevő nem ismer magára, akkor életidegennek érezheti, ennek következtében pedig lényegtelené válik számára.

2.       Keresd meg az összekötő elemet!

Minden egyes kampánynak egyetlen egy cél lebeg a szeme előtt, mégpedig, hogy megmutassa, mivel is másabb ő, mint a versenytársai. A márkajelzés hordozza a történetet, és a marketing dolga ennek a jelentésnek a kibővítése.

Ha egy vállalkozás fő üzenete a választásról szól, akkor a feltett kérdések erre fognak irányulni. Miket is választhatok? Miért ez a legjobb választási lehetőség? Ez az egy üzenet köré fog épülni az egész kampány, ő fog összekötni a hirdetőtáblától kezdve az online hirdetésekig mindent.

Szóval, ha megvan a magja a mondanivalónak, akkor abból kiindulva kell tovább építkezni.

3.       Legyél csapatjátékos!

Az egy dolog, hogy sikerült meggyőznünk a marketingesek egy csoportját, hogy az ötletünk zseniális és működőképes, de még messze nem vagyunk túl a nehezén. A vállalaton belül mindenkit meg kell győznünk erről.

Elsősorban hozz létre egy márkaüzenetet, aminek a belső terjesztésére legalább annyira figyelj oda, mint arra, hogy másokhoz hogyan jut el. Az alkalmazottak számára is legyen egyértelmű a mondanivaló, hogy a későbbiekben egy cél elérésére tudják befektetni az energiáikat. Ezen felül pedig minden fejleményt kommunikálj alkalmazottaid felé.

Csatlakozz be minden csapat feladatvégzésébe, legyél tisztában a belső folyamatokkal a HR-től egészen az ügyfélközpontok részlegéig. Előbbit leggyakrabban elfelejtik, pedig ők felelősek azért, hogy milyenek az első tapasztalatok. A kritikák és vélemények mind-mind ide futnak be.

Összegezve tehát: győződj meg róla, hogy mindenki tudja-e, mit mond és hogyan mondja. A vállalkozásnak egy nagy organizmusként kell együttműködnie, és minden része egyaránt fontos.

4.       Hallgass a külső hangokra!

Giphyjon hamm marketing GIF

Amikor milliónyi tényezőre figyel az ember, akkor gyakran nem látja meg azt, ami jó, és azt, ami nem annyira. Ilyenkor egy külső szemlélő meg tudja oldani a helyzetet, és egy olyan nézőpontot oszthat meg, ami megkönnyítheti a döntéshozást.

Adhat tanácsot egy jól ismert szakértő, saját alkalmazottaid a cégen belül, partnerek, vagy akár egy külsős ügynökség is. Fontos meghallgatni az emberek mondanivalóját, mert nem tudhatod, mi segíthet rajtad.

5.       Tartsd szem előtt a globális közönséged!

A projekt véglegesítésénél lépj hátra egy lépést, és gondold végig magadban:

"A világ embere mit is akar látni? Vagy ami még fontosabb, mi az, amit nem?"

Gondoljunk csak arra, hogy valami, ami a világ túlnyomó részének teljesen hétköznapi, például a színes haj, a piercingek vagy a tetoválások, azok egyes tájakon mai napig tabunak számítanak. Ilyen esetekben nem szabad meghátrálni attól, hogy kultúrákhoz igazítva testre szabjuk a hirdetéseket.

Másik ilyen lehet, hogy az egyes országokban más-más platformok számítanak a legnépszerűbbnek. A 2019-es adatokat nézve Japán legnépszerűbb közösségi oldala a Twitter volt, míg az Egyesült Államokban a Facebook minősült a legtöbbet használtnak. Ha tudod, mi érdekli az embereket demográfiailag elosztva, akkor megnövelheted a sikered valószínűségét.

Forrás: Forbes