Az Adidas bojkottal néz szembe a fürdőruhás kampányban szereplő férfi modell miatt
Az Adidas x Rich Mnisi Pride kollekció részét képező fürdőruhát a vállalat az önkifejezés ünnepeként és az LMBTQ közösség tiszteletére létrehozott partnerségként jellemzi, de az azt viselő férfi modell kritikákat váltott ki sokakból.
Helen Joyce, a Sex Matters, a nemek jelentőségének elismeréséért a szabályokban, törvényekben, politikákban, nyelvben és kultúrában kiálló szervezet érdekvédelmi igazgatója szerint az Adidas ezen lépése úgy tekinthető, mint egy kísérlet arra, hogy „a transznemű mozgalomból tőkét kovácsolva figyelmet szerezzen”. Ahogy a Times idézi, az Adidas azt kockáztatja, hogy „elidegeníti alapvető vásárlói bázisát a múló nyilvánosságért cserébe”.
Az Adidas leírása szerint a fürdőruha a befogadás és a szeretet üzenetét képviseli, hangsúlyozva az egyének egyedi, mégis összekapcsolódó természetét. A cég szerint a Rich Mnisi-vel közösen tervezett fürdőruha vibráló energiát sugároz, és örömet okoz a strandolásban.
Der woke Spekulant kauft @adidas. "Lass Liebe Teil deiner Geschichte sein. Der südafrikanische Designer Rich Mnisi schrieb diesen Gedanken einst in einem Brief an sein junges, queeres Ich. Heute ist diese Idee die zentrale Message der adidas x Rich Mnisi Pride Kollektion." pic.twitter.com/Q178oP1hPp
— Steinhoefel (@Steinhoefel) May 19, 2023
A divat világában, ahol a nemileg semleges minták és a hagyományos férfias és nőies trópusok dekonstrukciója régóta elfogadottá vált, a látvány, hogy egy férfi fürdőruhát visel, egy olyan ruhadarabot, amelyet jellemzően nőkhöz társítanak, bizonyos fokú nyugtalanságot váltott ki egyesekből.
Az önkifejezés és a személyes stílus szabadságát soha nem szabadna megkérdőjelezni, mégis, amikor egy olyan sportruházati óriás, mint az Adidas vagy a Nike politizál a kampányaival, a visszhang széles körben érezhető. Az Adidas figyelmen kívül hagyta a kritikákat, a fürdőruha és az eredeti képek továbbra is fent vannak a weboldalán.
Nyitókép: Shutterstock