2,8 milliárd dolláros üzletben vásárolja fel az ismert céget az Estée Lauder
A névadó márkáját 2005-ben alapító Ford 2023 végéig továbbra is a márka „kreatív látnoka” marad, és Domenico De Sole, a vállalat elnöke pedig ez idő alatt tanácsadóként marad.
„Az Estée Lauder Companies ideális otthont jelent a márka számára. A vállalat megalapításának első napjától kezdve rendkívüli partnerek voltak, és izgatottan várom, hogy ők legyenek a luxus gondnokai ebben a következő fejezetben”
– idézi Ford egy nyilatkozát a Vogue.
Hónapok óta folynak a találgatások arról, ki fog lecsapni a Tom Fordra, miután júliusban kiderült, hogy a luxusmárka felbérelte a Goldman Sachs befektetési bankot, hogy vizsgálja meg egy lehetséges eladás lehetőségét. Augusztusban a Wall Street Journal azt írta, hogy az Estée Lauder tárgyalásokat folytat a vállalat megvásárlásáról körülbelül 3 milliárd dollárért, és november elején arról számoltak be, hogy a Guccit is tulajdonló Kering is tárgyalásokat folytat a felvásárlásról.
Az Estée Lauder Companies jól ismert a smink-és bőrápolási termékeiről, valamint parfüm márkáiról, mint az Estée Lauder, a La Mer, a Mac és a Clinique, emellett számos luxusmárka, többek között a 2006-ban bevezetett Tom Ford Beauty szépségápolási licencének tulajdonosa.
A szépségipari konglomerátum szerint a felvásárlás következtében kreatív felügyeletet kap a Tom Ford Beauty üzletág felett, gyorsabbá és agilisabbá válik, és további lehetőségeket teremt az online áttörésre. Az üzlet további előnyei közé tartozik a Tom Ford Beauty márka birtoklásából származó hosszú távú pénzforgalom biztosítása a meglévő licenc 2030-as lejárta után. Emellett megszűnik a jogdíjfizetési kötelezettség, és új licencbevételi források nyílnak meg – közölte a vállalat.
Az üzlet a teljes vállalatot 2,8 milliárd dollárra értékeli. Az Estée Lauder Companies most körülbelül 2,3 milliárd dollárt fizet, a lezáráskor a Tom Ford szemüveglicencétől, a Marcolin-tól az ELC-nek fizetendő 250 millió dollár levonása után. A 300 millió dollár halasztott kifizetés 2025 júliusától lesz esedékes.
Legutóbbi eredményeiben az Estée Lauder csökkentette a 2023-as pénzügyi évre vonatkozó előrejelzését a koronavírus-járvány okozta kínai korlátozások miatt, amelyek a vártnál nagyobb kihívást jelentenek, és amelyek miatt a nettó árbevétel 11 százalékkal 3,93 milliárd dollárra esett az első negyedévben.
A vállalat kilátásaiban közölte, hogy továbbra is optimista azonban a presztízs szépségápolási üzletág kilátásaival kapcsolatban, és tervei szerint idén megduplázza az üzletágat, melyben kulcsfontosságú lesz a Tom Ford Beauty.
Bár a márka keresett férfi szabóságairól ismert, elemzők szerint a Tom Ford eladásainak nagy része a szépségápolási, illatszer- és szemüveglicenc-szerződésekből származik. A felvásárlás mai bejelentésekor az Estée Lauder azt mondta, hogy a Tom Brand Beauty "lenyűgöző sikereket ért el", többek között a 2012 és 2022 közötti pénzügyi évektől kezdve kétszámjegyű nettó árbevétel növekedést ért el. Az Estée Lauder Companies 2022. június 30-án zárult pénzügyi évében a Tom Ford Beauty közel 25 százalékos nettó árbevétel-növekedést ért el az előző évhez képest. "A következő néhány évben arra számítunk, hogy a márka éves nettó árbevétele eléri az 1 milliárd dollárt" - közölte a vállalat.
Bár a márka keresett férfi szabóságairól ismert, az elemzők szerint a Tom Ford eladásai nagy részét a szépségápolási, illatszer- és szemüveglicenc-szerződésekből szerzi. A felvásárlás bejelentésekor az Estée Lauder elmondta, hogy a Tom Brand Beauty lenyűgöző sikereket ért el, köztük azt, hogy a 2012 és 2022 közötti pénzügyi évektől kezdve két számjegyű nettó árbevétel növekedést ért el.
Az Estée Lauder Companies 2022. június 30-án lezárult pénzügyi évében a Tom Ford Beauty közel 25 százalékos nettó árbevétel-növekedést ért el az előző évhez képest, és a következő években arra számítanak, hogy az éves nettó árbevétel eléri az 1 milliárd dollárt.
Nyitókép: Shutterstock