Monogrammánia, hangulatjavító színek és ékszerboom – 2022-es trendelőrejelzés
Mindennapi extravagancia és önkifejezés
A divattrendekben is erősen érezni a pandémia hatását, például abban, hogy a fogyasztók egyre nagyobb vággyal törekednek a szürke hétköznapok ellerülésében, és olyan lebilincselő pillanatokat keresnek, amelyek növelik és újra felébresztik a jövőre vonatkozó optimizmusukat.
Ezt a viselkedésbeli változást „mindennapi extravaganciának” nevezték el a trendfigyelők, miután a legátlagosabb hétköznapot is különleges öltözettel ünneplik sokan, legyen szó arról, ha elmennek vagy otthon, a Zoom-meetingek során, írja a Fashion United.
A monogramok nagy visszatérése
A WGSN trend-előrejelző cég szerint rohamosan tér vissza felénk akilencvenes évek nosztalgiája, többek között annak feledhetetlen, monogramos öltözködése.
Adrien Mollet, a WGSN vezető tanácsadója rámutat arra, hogy 2018-ig visszamenőleg számos nagy divatház, köztük a Dior és a Fendi, újraindította ikonikus monogramját, válaszul a „logománia” trendre, amely uralma alá vonta a divatipart. A monogramok frissítő megjelenést biztosítanak, amely a prémium időtlen, de kortárs mutatójaként működik, állítja a WGSN, és a kis léptékű ismétlések segíthetnek valami frisset kínálni, míg a finom monogramnyomatok tónusos színárnyalatokban modern megközelítést közvetítenek.
Nemcsak a divat világában tért vissza a monogramőrület, hanem a technológiában is: az Honor 50 Lite okostelefon is hologramos monogrammal ér el energikus és élénk vizuális hatást.
Hangulatjavító színek
Ahogy a világ alkalmazkodik az előttünk álló derűsebb napokhoz,, úgy a fogyasztók körében is megújult az optimizmus érzése, ami azt eredményezi, hogy az emberek olyan színeket alkalmaznak, amelyek reményt és egyensúlyt keltenek. Ez már a 2021-es őszi-téli kifutókon is megfigyelhető volt, a hűvösebb pasztell színek évről évre 55 százalékkal nőttek.
Sarah Housley, a WGSN fogyasztói technológiai részlegének vezetője hozzátette, „mivel a fogyasztók az egyensúly helyreállítására és revitalizálására törekszenek, a gyengéd színek, textúrák és fényhatások, amelyek kényelmesebbé teszik az embereket, egyre népszerűbbek lesznek.”
Világjárván utáni ékszerboom
Az Euromonitor piackutató vállalat szerint 2019 és 2020 között 18 százalékkal csökkenhetett az ékszerpiac, de a demi-fine márkák (az olcsó bizsu és a drága finom ékszerek között elhelyezkedő, elérhető prémium kategória) kétszámjegyű növekedést értek el.
A WGSN adatai szerint emellett az ékszerinspiráció és az ékszerekkel kapcsolatos tartalom kutatása 8 százalékkal nőtt. Ez az ékszerrobbanás követi a fogyasztók azon igényét, hogy feldobják megjelenésüket a Zoom-meetingeken, így nem meglepő a Business of Fashion és a McKinsey a 2021-es State of Fashion: Watches and Jewellery jelentésében olvasható előrejelzés, miszerint 2025-ig a finom ékszerpiac fellendül a járvány után, és évi 3-4 százalékkal nő globálisan.
Nyitókép: Instagram / dior