Térképen keresgélő női kéz

Ezek lesznek 2022 legnagyobb utazási trendjei

Az Expedia nevű vállalat közzétette a jövő évi utazási trendekről szóló jelentését.


A jelentés szerint új utazói prioritások jellemzik majd a jövő évünket. Ahogy egyre több ország fogadja be újra az utazókat a koronavírus miatti korlátozások enyhüléseképen, úgy nő újra az érdeklődés a nemzetközi úti célok, például London, Párizs és Szöul iránt – írja a TD a tájékoztató alapján.

Az Expedia felmérése 12 ország 12 000 utazójával, köztük 500 szingapúri utazó részvételével készült, és többek között arról számolt be, hogy a szingapúriak közel háromnegyede (73%) tervezi, hogy a következő útja rendkívüli és felejthetetlen lesz. A radikálisabb válaszok miatt ezt az Expedia GOAT (Greatest of All Trips) gondolkodásmódnak nevezte el. Ebből mutattak meg öt trendet.

A koronavírus egyik hatása az utazási trendekben az, hogy az utazók azt tervezik, hogy jobban koncentrálnak a jelenre, a pillanatban élnek, elmerülnek a kultúrában és élményekkel gazdagodnak, miközben az elégedettség és a mentális jólét érzésére vágynak. A lelkesedés és spontaneitás mellett azonban öt alapvető trend is kirajzolódni látszott az utazást illetően.

A menetrend törlése

A járvány megnehezítette a spontán utazást, de az utazási irányelvek a belátható jövőben is megmaradnak. Ennek megfelelően az Expedia megfigyelése szerint az utazók készen állnak a rögtönzés elfogadására, a szingapúri válaszadók több mint negyede (28%) spontánabb akar lenni és a pillanatban élni.

A jelentés azt is megállapította, hogy az utazók szívesen sodródnak az árral, és lemondanak az előre megterevezett útitervről (29%), hogy teljesen szabadok legyenek és azt és akkor tegyék, amit és amikor csak akarnak (36%).

Kényeztetés vs anyagiak

Az utazások lemondását, az ünneplések elhalasztását és az egyszerű luxusról való lemondást követően az utazók készen állnak arra, hogy bepótolják az elvesztegetett időt és saját magukat helyezzék előtérbe. A jelentés szerint a következő évben minden öt szingapúri utazóból több mint ketten (43%) preferálják a kényeztetést, így következő utazásuk alkalmával az élvezeteket és élményeket részesítik előnyben, függetlenül attól, mennyibe kerül ez.

A bevásárlókörúttól kezdve (30%), a Michelin-csillagos étteremben való étkezésen át (23%) az első osztályú repülőjegy vagy az ötcsillagos szálloda lefoglalásáig (18%) az utazók befektetni szeretnének, hogy következő utazásuk a legjobb legyen.

Elmerülni a felfedezésben

Az elkövetkező évben a szingapúri utazók a megszokott dolgoktól eltérő, új élményekre vágynak következő utazásuk során, többen is (26%) hajlandóak kilépni komfortzónájukból és elmerülni olyan úti célokban, kultúrákban és élményekben, amelyek teljesen eltérőek a sajátjuktól (32%).

A helyi finomságokkal való kísérletezéstől (49%) és az olyan ételek fogyasztásától kezdve, amelyeket még soha nem ettek (44%) olyan úti cél felkereséséig, amely eszükbe sem jutott volna a járvány előtt (26%).

Veszélykeresés

2022-ben az utazók nemcsak új ízekre és helyekre, hanem izgalomra és jókedvre is vágynak (38%). Emellett 11 százalékuk vágyik veszélyre vagy valami kockázatos élményre következő utazása során, 10 százalékuk pedig hajlandó kipróbálni merész vagy magas adrenalintartalmú tevékenységeket.

A szingapúri utazókat leginkább olyan dolgok izgatják, amelyeket általában soha nem tennének meg, például a csillagok alatti alvás (24%), ejtőernyős ugrás (17%) vagy éjszakai kirándulás egy vulkánon (13%).

Kevesebb közösségi média

A sikeres utazást már nem a közösségi médiában megjelenő lájkok határozzák meg. Az utazók prioritásai egyre inkább a mentális jólétük támogatására irányulnak. 29 százalékuk olyan utazásokat keres, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy prioritásként kezeljék mentális egészségüket.

Ezenkívül 41 százalék az elégedettség és a mentális jólét érzését keresi következő utazása során, és minden ötödik utazó (22%) mondta azt, hogy kevesebb időt tölt majd elektronikus eszközén, hogy jobban a jelenben tudjon lenni.

Nyitókép: Unsplash / Element5 Digital