Szőrmét viselő modell

Miért ég mindenki megint bundalázban?

A divathónap kifutóin a Chloé, Rabanne, Nina Ricci és más divatházak igazi szőrmével hódítottak, noha a valódi és műszőrme közötti vita továbbra is bonyolult. Az utóbbi évek kampányai ellenére a szőrme újra divatba jött, és a hozzáállás is változni látszik.


A legnagyobb divatházak is újra felfedezték a szőrmét. Gabriella Hearst vintage nercbundát emelt középpontba, Elie Saab szőrmekabátokat, cipőket és táskákat mutatott be, míg a Fendi shearlingből készült, rókának és nercnek látszó kabátokat tervezett. Eközben Chloé, Nina Ricci és Rabanne műszőrme-dizájnokkal tettek hasonló benyomást.

A „boom boom” trend, a csendes luxus ellentéte miatt sok más divatház is a bolyhos megjelenés mellett döntött, gyakran műszőrme használatával. Mielőtt azonban eldöntenénk, melyik szőrme „jó” vagy „rossz”, érdemes megérteni, hogy a helyzet sokkal árnyaltabb.

Olvasd el ezt is! Naomi Watts gyönyörű lánya mindenkit elkápráztatott a párizsi divathéten

„A fiatal, 18-22 éves fogyasztók körében terjed leginkább a valódi szőrme, mivel azt fenntarthatóbbnak tartják hosszú élettartama és újrahasznosíthatósága miatt.”

– mondja Yves Salomon, a luxusszőrmekereskedő cég alapítója.

A vintage szőrme iránti érdeklődés is megnőtt, a TikTok-on 243%-kal, a Google-keresésekben 688%-kal nőtt a megtekintések száma.

Ezzel párhuzamosan Salomon 2020-ban csökkentette az állati szőrme gyártását, újrahasznosítva a meglévő bőröket. Hearst is vintage nercből készült, újrahasznosított kabátot mutatott be.

A műszőrme, amelyet korábban etikus alternatívának tekintettek, szintetikus anyagai miatt azonban fenntarthatósági problémákat vet fel. A shearling, mint a húsipar mellékterméke, fenntarthatóbb megoldásként jelenik meg, amit több márka is alkalmaz.

„A legtöbb műszőrme szintetikus anyagokból készül, amelyek mikroműanyagokat juttatnak a környezetbe, és nem bomlanak le biológiailag”

– mondja Bianca Foley, a Sustainably Influenced alapítója.

Olvasd el ezt is! Donatella Versace 30 év után otthagyja a divatmárkáját

Akik az állati eredetű termékek fogyasztása ellen vannak, a shearling egy biztonságos középutat jelenthet. A „boom boom” bolyhos divat megjelenése a vintage stílus iránti érdeklődés növekedését és az iparág reakcióját is tükrözheti. Az azonban biztos, hogy a fogyasztók igénye alakítja ezt a trendet.

(Marie Claire)

Borítókép: Profimedia