Színes esernyők az égen.

Durva kritikákat kapott a Gucci és az Adidas közel félmilliós esernyője

A Gucci és az Adidas legújabb együttműködése a modern nosztalgia érzését hivatott felidézni, de úgy tűnik, sokakat nem nyűgözött le a kollaboráció.

A nemrég piacra dobott kollekcióban a szegecses klumpától kezdve a színes, közös márkájú táskákon és kiegészítőkön át a csúcskategóriás felsőruházatig számos terméket megtalálni. Az egyik ilyen darab egy esernyő, melyet Európában 990 euróért (380 ezer forint) lehet megvásárolni, Kínában pedig közel 50 százalékkal drágábban, 11 100 jüanért (körülbelül 600 ezer forint).

A termék sok kritikát kapott a Weibo nevű kínai mikroblog-oldalon, a felhasználók leginkább a magas árra panaszkodtak, és azzal köszönő viszonyban sem lévő, valós értékére. A legnagyobb problémát az jelenti – mint az a Gucci weboldalán lévő termékleírásból kiderül – hogy az esernyőt nem szabad esőben használni, mivel nem vízálló, és csak dekorációs célokra vagy napvédelemre alkalmazható.

„Ellophatják a pénzedet, de cserébe mégis egy használhatatlan esernyőt adnak”

– írta az egyik felhasználó a Weibón.

Az esernyőhöz ennek ellenére hosszú várólistán lehet hozzájutni, ahogy a kollekció összes darabjára. A termékek június 7-től lesznek elérhetők online és a kiválasztott üzletekben.

A Gucci gyorsan reagált a kritikára, és a kínai nyelvű weboldalán a termékleírást esernyő helyett napernyőre változtatta.

A Guccit is tulajdonló Kering francia luxuscsoport számára ez a második alkalom, hogy egyik márkáját kritika éri a termékválasztása miatt: a Balenciaga-t múlt héten azért bírálták, mert egy „tönkretett” tornacipőt 1450 euróért árult.

Kína továbbra is elengedhetetlen a luxuscégek növekedése szempontjából, és a márkákat egyre jobban ellenőrzik az általuk forgalmazott termékek, különösen a piacközpontú termékcsaládok tekintetében. Az országban már nem lehet „akármilyen” terméket piacra dobni, ahol a luxus iránti kereslet ugyan magas, de a szabványok és a tudatosság is egyre kifinomultabbak.

Ahogy egy felhasználó írta a Weibo-n: Ez a napernyő „egy nagyon nagy, de haszontalan divatnyilatkozat”.

Nyitókép: Shutterstock