dubaj sivatag felhokarcolo teve

A Dubaji Világkiállításon is népszerűsítik a magyar divatot

25 millió látogató előtt mutatkozhatnak be a magyar divat- és designtervezők a Dubaji Világkiállításon.


Óriási színpadot kaptak a magyar kortárs divat és dizájn képviselői a bemutatkozásra, ugyanis kb. 25 millió embert várnak a 2020-ról idénre halasztott expóra Dubajba 2021. október 1. és 2022. március 31. közt.

„A Dubaji Világkiállítás idején egy olyan kreatív hetet szeretnénk megvalósítani, amely méltóképp megismerteti a látogatókkal a gazdag kreatívipari múltúnkat és jelenünket, innovatív gondolkodásunkat a jelen lévő fontos gazdasági és szakmai szereplők, valamint a nemzetközi média előtt" – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója, majd folytatta: „A Közel-Kelet első világkiállítására 25 millió ember érkezik, így kiváló lehetőség tervezőink számára, hogy felhívják a nemzetközi közönség figyelmét. Dubaj a nyugati világ egyik legfontosabb kereskedelmi szereplője, így a bemutatkozással rendkívül pozitív hatást gyakorolhatunk az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére."

A kreatív hét során november 7-én egy vacsora keretében enged betekintést munkájába az ügynökség a divat- és designipari szakemberek, a sajtó, a forgalmazók, illetve a jelenlévő influencerek számára. November 8-12. között valósul meg a Downtown Design, amely a hivatalos Dubai Design Week egyik központi eseménye. A magyar dizájnmárkák – ERROR N' MORE, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, POSITION Collective és sarakele – alkotásai az egységes Budapest Select ernyőmárka alatt lesznek megtekinthetőek, csakúgy, mint a november 9-ei Budapest Select Fashion Show keretében bemutatkozó divattervezők – ABODI, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, MERO és Sentiments– alkotásai, amelyekkel az októberi Budapest Central European Fashion Week kifutóin már találkozhattak az érdeklődők.

A Magyar Pavilon az expó Mobilitás nevű részében épült meg Makovecz Imre egykori tanítványa és munkatársa, Csernyus Lőrinc tervei alapján, melyet 17 magyar ács valósított meg többhónapnyi munkával. Az építkezés egyik legfontosabb küldetése volt, hogy egyetlen csepp vizet se használjanak fel a munkálatok során, ezzel is kapcsolódva a kiállítás fenntarthatósági témájához. A pavilon központi motívuma a víz, és Aqua Roots of Hungary néven a hazai gyógyvizekkel, természetes vízforrásokkal kiemelten foglalkozik. Az épületet a Time Out Dubai munkatársai a 192 pavilon közül a 15 leglátványosabb közé választották.