A koronavírus az egekbe lendítette a Crocs papucsok eladását
A Crocs bevételei rekord növekedést produkáltak tavaly, a bevételek 67 százalékos növekedését becsülik az eddigi, 62 százalékról 65 re növekedés után, írja az Industry Fashion. A cipőmárka megerősítette, hogy a negyedik negyedévben körülbelül 42 százalékos bevételnövekedést vár, miután az eladások megugrottak az elmúlt 18 hónapban.
A Crocs előrejelzése szerint a negyedik negyedévben a nem GAAP (azoknak a számviteli szabályoknak az összessége, amelyeket az Amerikai Egyesült Államokban alkalmaznak) szerinti működési árrése körülbelül 28 százalék, az egész éves nem GAAP szerinti működési árrés pedig közel 30 százalék lesz. A társaság az év során egymilliárd dolláros részvény-visszavásárlást is végrehajtott.
2021 decemberében a Crocs egy 2,5 milliárd dolláros készpénz- és részvényügylet keretében felvásárolta a Heydude nevű olasz lábbeli márkát, melynek tranzakciója várhatóan 2022 első negyedévében zárul le. A 2008-ban alapított Heydude 2021-ben 570 millió dollár bevételről számolt be, eladásainak 43 százalék az e-kereskedelemből származik.
Andrew Rees, a Crocs vezérigazgatója nyilatkozatában a következőket mondta:
„2021 kivételes évnek bizonyult a crocs márka számára, amelyet a globális ellátási lánc környezetében várható 67 bevételnövekedés is kiemelt. Továbbra is hihetetlenül bízunk a Crocs márkában, és továbbra is 5 milliárd dolláros bevételre számítunk 2026-ra, még a Heydude bevételei előtt is. Erre az erős alapra építve örömmel adjuk hozzá a Heydude-ot, mint egy újabb gyorsan növekvő, rendkívül nyereséges márkát."
A jövőre nézve a vállalat arra számít, hogy a Crocs márka bevétele meghaladja a 20 százalékot a jelenlegi pénzügyi évben, a Heydude várható bevétele pedig körülbelül 700-750 millió dollár lesz.
Nyitókép: Instagram / crocs