Különböző parfümös világossárga háttéren

Kiszagoltuk, mik lesznek 2023 legnagyobb illattrendjei

Az illatok idén kicsit átalakulnak. Persze, egy jellegzetes illat mindig is divatos lesz, de a polcokra kerülő illatok észrevehetően kezdenek kissé másképp kinézni. Az illóolajok és a könnyű, vizes keverékek kis ideig uralták az iparágat, de most a márkák mindenhol fejest ugranak az intenzív eau de parfümökbe. Hosszabb tartósság és gazdag aromaprofilok, amelyek az erőteljes gyümölcsös virágos illatoktól a mindent átfogó pézsmaillatokig terjednek - ez vár ránk idén.

Szintén átalakulóban van a mód is, ahogyan kedvenc parfümjeinket viseljük. Az illatok rétegezése nagy divat, és a márkák egyre kreatívabbá válnak, amikor ikonikus illataikat testápoló és hajápoló termékekbe oltják, amelyek sokaknál eltörlik a fizikai parfüm szükségességét. Ez egy új játék a parfümházak számára - és ha az év első néhány hetében észlelhető jelek egy átalakuló korszakot jósolnak az iparág számára.

Mutatjuk a 2023-as év legnagyobb és legjobb illattrendjeit.

1. Merész Eau de Parfum-ök

Idén az intenzív és hosszan tartó illatokra számíthatunk.

„Azt látjuk, hogy néhány kedvenc márkánk klasszikus vásárlói kedvenceket vesz elő, és Eau de Parfum formájában egy továbbfejlesztett vagy mélyebb látásmódot hoz létre az Eau de Toilette változatukkal szemben. Ez egy nagyszerű frissítés mindazoknak, akik változtatni szeretnének a már bevált illatukon egy hosszabb ideig tartó, nem túl erős, de egy kicsit feltűnőbb végeredménnyel”

– mondja Autumne West, a Nordstrom nemzeti szépségápolási igazgatója).

2. Gyümölcsös virágillatok

Alig néhány hét múlva tavasz, és várhatóan a könnyű virágos, fanyar citrusos és a kettőt ötvöző illatok uralják majd a polcokat.

„Szeretem a kifinomult gyümölcsös virágos illatok ötletét”

– mondja Bee Shapiro, az Ellis Brooklyn parfüm márka alapítója.

Shapiro személyes kedvencének az Ellis Brooklyn SUN FRUIT eau de parfumjét nevezi meg.

„Ez a kategória már régóta a rajongók kedvence, de úgy gondolom, hogy vannak klassz új iterációk és formulák, amelyek új kifinomultságot adnak a gyümölcsös virágos illatoknak”

– teszi hozzá.

Persze, a lehetőségek szó szerint végtelenek. West elmondása szerint a citrusok frontján a lime, a narancs és a bergamott lopja el a show-t idén, a virágosoknál pedig gondoljunk a jázminra, a bazsarózsára és egy könnyű rózsára, ami nem egy nehéz édes vagy túlságosan illatos rózsa.

3. Illatosított szépségápolási termékek

Az erősen illatosított tusfürdőktől és testápolóktól kezdve a hajpermetekig mindenki elkezd játszani az illatokkal, a hagyományostól kissé eltérő módon. Ahelyett, hogy egy eau de parfumot fújnának művészien a csuklójukra és a nyakukra, az emberek olyan szépségápolási termékek felé fordulnak, amelyek teljesen nélkülözik az illatanyag szükségességét.

„A kedvenc illatomat más szépségápolási termékeken keresztül fogom hasznosítani tusfürdők, testápolók, sőt, még párna- vagy hajködök formájában is, amelyek egy kis váratlanságot adnak hozzá”

– mondja West.

Hasonlóan, Shapiro a testpermetek növekedését jósolja, de nem a gyerekkorunkból ismert, fejfájást okozó, nyomasztó fajtákat.

„A testpermetek a divatosak. Szeretem az elegáns testpermet gondtalanságát, és van helye ennek a kategóriának, hogy még elegánsabb legyen.”

4. Funkcionális illat

A céltudatos parfümök egyre népszerűbbek, és könnyű belátni, hogy miért.

„Az olyan illatokról, mint a jázmin és a levendula, megállapították, hogy nyugtató hatásúak, és segíthetnek az elme megnyugtatásában”

– mondja Penny Coy, az Ulta Beauty amerikai szépségbolt-lánc kereskedelmi alelnöke.

5. Fenntartható illatok

A fenntarthatóság nem feltétlenül trend, hanem evolúció. És 2023-ban az illatszeriparban is várható néhány ugrásszerű fejlődés. A márkák továbbra is dolgoznak az átláthatóságon ezen a téren, az összetevők beszerzésétől kezdve az újratölthető üvegeken és azon, hogy hogyan készülnek az illatok, egészen addig, hogy milyen csomagolásban érkeznek, mondja West.

6. Rétegzés

Coy elmondása szerint egyre gyakrabban látják, hogy a vendégek lemondanak a „jellegzetes illatról”, és inkább a fentiek mindegyikét kipróbálják hangulatuknak vagy alkalmuknak megfelelően.

„Szeretnének új illatokat tesztelni, kedvenceiket együtt rétegezni, és kipróbálni kedvenc hírességeik illatait olyan utazó méretekben, amelyeket útközben magukkal vihetnek.”

7. Meleg vanília

Coy szerint a vanília mindig is népszerű illatösszetevő volt, de mint alapvető klasszikus, továbbra is látni fogjuk, hogy ez a jegy bekerül egy sor illatprofilba. Teljesen el lehet menni az édes faktorig, vagy kifinomultabbá lehet tenni, ha olyan illatokat keresünk, amelyek pézsmát, kakaót és fás jegyeket adnak a keverékhez.

(Marie Claire)

Nyitókép: Shutterstock