Koreai szépség – Miért olyan népszerűek a távol-keleti kozmetikumok?
Sárgabarack alakú szájfény, nyuszifüles hajpánt és pandás arcmaszk. A világ egyik legmeghatározóbb szépségipari piac felelős ezekért a termékekért. A dél-koreai cégek állandó innovációjának a K-beauty mára az egész világot meghódította. Cikkünkben a kezdetekről, a siker titkáról és a jövőről is szót ejtünk.
A koreai kultúra és a kozmetikumok találkozása
A koreai nők már az 1300-as években természetes alapanyagokból különféle arckrémeket, púdereket, ajak és szemöldökfestékeket állítottak elő maguknak. A készítményeket mindig egy aprócska tégelyben tárolták, amit az utazásokra is magukkal vittek.
Az említett kerámia vagy porcelánból készült tárolókat gyönyörű díszítésük miatt ma már a múzeumokban lehet megtekinteni.
Tehát sok évvel ezelőtt született a koreai szépségkultúra legfontosabb filozófiája, vagyis, hogy a bőrproblémák sminkkel való elrejtése nem megoldás.
A bőrápolás az első
Az utóbbi években hazánkban is egyre többen ismerkedtek meg a többlépéses koreai bőrápolási rutinnal.
- először is el kell távolítani az összes sminket az arcunkról;
- majd jöhet az arctisztítás olaj alapú tisztítóval;
- ezután egy újabb tisztítás jön, amivel eltávolítjuk a korábbi tisztítók esetleges maradványait;
- következik a tonizálás;
- és exfoliálás;
- aztán egy kis esszencia, ami segít ragyogóbbá tenni az arcbőrünket;
- utána a probléma kezelés jön, vagyis egy adott bőrproblémát (pigmentfolt, pattanás) az annak megfelelő szérummal kezeljük.
- most jöhet egy kis hidratálás és szemkörnyék-ápoló majd legvégül a fényvédelem.
Utóbbit az egyik legfontosabb lepésnek tartják, ugyanis ez a legjobb öregedésgátló kozmetikum. Ha igazán precízek szeretnénk lenni, akkor heti egy-két alkalommal még bőrradírt, ajakmaszkot vagy fátyolmaszkot is használhatunk.
Hogyan vált sikeressé a K-beauty?
A körülbelül 3,7 trillió forint értékű koreai szépségipar jelenleg a világ tíz legnagyobb szépségápolási piaca közé tartozik.
Ennek egyik oka, hogy a koreai kozmetikai cégek rengeteg pénzt költenek kutatásokra és termék fejlesztésekre. Olykor számunkra elképesztő és furcsa összetevőkből alkotják meg készítményeiket. Ilyenek például a csiganyálkát, méh mérget vagy fecskenyálat tartalmazó arckrémek.
A beauty cégek mindent megtesznek azért, hogy kiszolgálják a vásárlói igényeket. A népszerűség másik oka, hogy a koreai fogyasztók igényei rendkívül magasak. Így a gyártóknak mindig a legjobb minőségű krémekkel, szérumokkal, lemosókkal és eszenciákkal kell elő drukkolniuk.
Nem véletlen, hogy a globális kozmetikai cégek sokszor Dél-Koreában dobják piacra legújabb termékeit, ugyanis, ha ott beválik az új készítmény, akkor valószínű, hogy máshol is sikeres lesz. Illetve egy másik fontos tényező, hogy a különleges összetételű termékek ára kifejezetten barátságos, emiatt nők és férfiak egyaránt szívesen megveszik őket.
Sőt a cégek még arra is rájöttek, hogy milyen sokat számít egy megnyerő csomagolás. Előfordul, hogy a szuper formulákat naponta többször is alkalmazni kell, ez pedig sokaknak könnyebben megy, ha egy unalmas fehér tégely helyett egy cuki láma alakú adagolót használhatnak.
A koreai popkultúra hatásai
A dél-koreai kozmetikumok népszerűségét valósággal az egekbe röpítették a K-pop (koreai popzene) képviselőinek sikerei. A távol-keleti ország már a 90-es évek óta rajong a különböző lány- és fiúegyüttesekért, globálisan pedig a 2000-es évektől imádják őket emberek milliói. Manapság a legismertebb idolegyüttesek közé tartozik a BTS fiúcsapat és a Blackpink lányegyüttes.
Többmilliós rajongótáboruknak köszönhetően erős hatást gyakorolnak a divatra és természetesen a szépségápolási trendekre is.
Minden rajongó álma, hogy olyan csodás, makulátlan arcbőre legyen, mint kedvenc énekesének és erre hajlandók akár hatalmas összegeket is áldozni.
Mit hoz a jövő?
Bár dübörög a dél-koreai kozmetikai piac, ettől független vetélytársak mindig akadnak. Az ázsiai szépségápolás másik fontos szereplőjével, Japánnal hatalmas a versengés. Sőt még Kínában is gőzerővel dolgoznak azon, hogy több jelentőséget kapjanak az ő kozmetikumaik is. Ám egyelőre a koreai kozmetikai cégórások a Amorepacific és Nature Republic tarolnak.
Egyes elemzők szerint, viszont a jövőben érdemes lesz odafigyelni a J-Beauty (japán szépség) és C-Beauty (kínai szépség) képviselőire is.