Koreai szépség – Miért olyan népszerűek a távol-keleti kozmetikumok?

Koreai szépség – Miért olyan népszerűek a távol-keleti kozmetikumok?

Sárgabarack alakú szájfény, nyuszifüles hajpánt és pandás arcmaszk. A világ egyik legmeghatározóbb szépségipari piac felelős ezekért a termékekért. A dél-koreai cégek állandó innovációjának a K-beauty mára az egész világot meghódította. Cikkünkben a kezdetekről, a siker titkáról és a jövőről is szót ejtünk.


A koreai kultúra és a kozmetikumok találkozása

A koreai nők már az 1300-as években természetes alapanyagokból különféle arckrémeket, púdereket, ajak és szemöldökfestékeket állítottak elő maguknak. A készítményeket mindig egy aprócska tégelyben tárolták, amit az utazásokra is magukkal vittek.

Az említett kerámia vagy porcelánból készült tárolókat gyönyörű díszítésük miatt ma már a múzeumokban lehet megtekinteni.

Tehát sok évvel ezelőtt született a koreai szépségkultúra legfontosabb filozófiája, vagyis, hogy a bőrproblémák sminkkel való elrejtése nem megoldás.

A bőrápolás az első

Az utóbbi években hazánkban is egyre többen ismerkedtek meg a többlépéses koreai bőrápolási rutinnal.

  • először is el kell távolítani az összes sminket az arcunkról;
  • majd jöhet az arctisztítás olaj alapú tisztítóval;
  • ezután egy újabb tisztítás jön, amivel eltávolítjuk a korábbi tisztítók esetleges maradványait;
  • következik a tonizálás;
  • és exfoliálás;
  • aztán egy kis esszencia, ami segít ragyogóbbá tenni az arcbőrünket;
  • utána a probléma kezelés jön, vagyis egy adott bőrproblémát (pigmentfolt, pattanás) az annak megfelelő szérummal kezeljük.
  • most jöhet egy kis hidratálás és szemkörnyék-ápoló majd legvégül a fényvédelem.

Utóbbit az egyik legfontosabb lepésnek tartják, ugyanis ez a legjobb öregedésgátló kozmetikum. Ha igazán precízek szeretnénk lenni, akkor heti egy-két alkalommal még bőrradírt, ajakmaszkot vagy fátyolmaszkot is használhatunk.

Hogyan vált sikeressé a K-beauty? 

A körülbelül 3,7 trillió forint értékű koreai szépségipar jelenleg a világ tíz legnagyobb szépségápolási piaca közé tartozik.

Ennek egyik oka, hogy a koreai kozmetikai cégek rengeteg pénzt költenek kutatásokra és termék fejlesztésekre. Olykor számunkra elképesztő és furcsa összetevőkből alkotják meg készítményeiket. Ilyenek például a csiganyálkát, méh mérget vagy fecskenyálat tartalmazó arckrémek.

A beauty cégek mindent megtesznek azért, hogy kiszolgálják a vásárlói igényeket. A népszerűség másik oka, hogy a koreai fogyasztók igényei rendkívül magasak. Így a gyártóknak mindig a legjobb minőségű krémekkel, szérumokkal, lemosókkal és eszenciákkal kell elő drukkolniuk.

Nem véletlen, hogy a globális kozmetikai cégek sokszor Dél-Koreában dobják piacra legújabb termékeit, ugyanis, ha ott beválik az új készítmény, akkor valószínű, hogy máshol is sikeres lesz. Illetve egy másik fontos tényező, hogy a különleges összetételű termékek ára kifejezetten barátságos, emiatt nők és férfiak egyaránt szívesen megveszik őket.

Sőt a cégek még arra is rájöttek, hogy milyen sokat számít egy megnyerő csomagolás. Előfordul, hogy a szuper formulákat naponta többször is alkalmazni kell, ez pedig sokaknak könnyebben megy, ha egy unalmas fehér tégely helyett egy cuki láma alakú adagolót használhatnak.

A koreai popkultúra hatásai

A dél-koreai kozmetikumok népszerűségét valósággal az egekbe röpítették a K-pop (koreai popzene) képviselőinek sikerei. A távol-keleti ország már a 90-es évek óta rajong a különböző lány- és fiúegyüttesekért, globálisan pedig a 2000-es évektől imádják őket emberek milliói. Manapság a legismertebb idolegyüttesek közé tartozik a BTS fiúcsapat és a Blackpink lányegyüttes.

Többmilliós rajongótáboruknak köszönhetően erős hatást gyakorolnak a divatra és természetesen a szépségápolási trendekre is.

Minden rajongó álma, hogy olyan csodás, makulátlan arcbőre legyen, mint kedvenc énekesének és erre hajlandók akár hatalmas összegeket is áldozni.

Mit hoz a jövő? 

Bár dübörög a dél-koreai kozmetikai piac, ettől független vetélytársak mindig akadnak. Az ázsiai szépségápolás másik fontos szereplőjével, Japánnal hatalmas a versengés. Sőt még Kínában is gőzerővel dolgoznak azon, hogy több jelentőséget kapjanak az ő kozmetikumaik is. Ám egyelőre a koreai kozmetikai cégórások a Amorepacific és Nature Republic tarolnak.

Egyes elemzők szerint, viszont a jövőben érdemes lesz odafigyelni a J-Beauty (japán szépség) és C-Beauty (kínai szépség) képviselőire is.