Néhány ruhadarabb egy ruhaállványon

5+2 tipp, hogyan lehetünk fenntarthatóbb vásárlók

Január az újévi fogadalmak hónapja. Még ha nincs is konkrét célja 2022-re, ez egy remek alkalom, hogy elgondolkozzunk azon, miben tudnánk fejlődni az új évben, például a vásárlás terén. Íme néhány tipp a fenntarthatóbb vásárláshoz.

Jelenleg a divatipar az egyik legszennyezőbb szektor a világon, és kulcsszerepet játszik a globális felmelegedés felgyorsításában. A Global Fashion Agenda 2020-as jelentése megállapította, hogy a divatipar kibocsátása 2030-ra körülbelül évi 2,7 milliárd tonnára fog emelkedni.

Ez riasztó adat, és félelmetessé teheti egyesek számára az ehhez való hozzájárulást. De van néhány egyszerű lépés, amelyek segítségével környezettudatosabban vásárolhatunk.

Három, a Vogue által felkért fenntarthatósági szakértő segít néhány tippet adni a zöldebb divat jegyében.

Kezdjük az évet divatböjttel

Elizabeth L. Cline, a The Conscious Closet szerzője szerint ha nincs szükségünk semmi újdonságra a munkához, a tanulmányainkhoz vagy a mindennapi élethez, szüntessük be a vásárlást, és amit csak lehet, ne újjal pótoljunk az otthonunkban, hanem javítsuk meg őket.

Emellett rakjunk rendet a szekrényünkben, hátha beleakadunk néhány régi, a fiókok mélyére került darabba, amit szívesen fogunk horsani. Ha mégis vásárolnunk kell, legyünk nagyon tudatosak és célirányosak.

Secondhand boltok

Az újrafelhasználás sokkal környezetbarátabb megoldás, mint új darabokat venni. Ráadásul olcsóban juthatunk hozzá drága és minőségi darabokhoz is, amik hosszabb ideig maradnak épek és magasabb viszonteladói értékkel bírnak. Ha még fenntarthatóbbá szeretnénk tenni a takarékoskodási szokásunkat, vásároljunk személyesen, az online vásárlás, szállítás és visszaküldés ezzel szemben növeli a CO2-kibocsátást és a csomagolási hulladékot.

Ne csak a vásárlásra, a ruhák elkészülésére is figyeljünk

A fenntartható társadalom egyszerre gondoskodik az emberekről, az állatokról és a bolygóról. Vagyis nekünk sem csak magára a megvenni kívánt termékre és annak minőségére kell figyelnünk. Támogassunk olyan márkákat, amelyek holisztikusan gondoskodnak alkalmazottaikról és a ruháinkat készítő emberekről és helyekről.

A ruhák megfelelő ápolása

Marielle Terhart fotós, író és slow fahion szakértő szerint a legfenntarthatóbb ruhatár az, amivel már rendelkezünk – és ha ténylegesen viseljük is annak darabjait. Hosszabbítsuk meg ruháink élettartamát azzal, hogy megtanuljuk megfelelően ápolni a különböző szöveteket, és ha már vásárolunk, eszközökbe fektetünk be a kényesebb anyagok, például a kötöttáru és selyem ápolásához. Emellett tanuljuk meg helyesen mosni őket, valamint legyen egy jó szabónk. .

A #30Wears kihívás

Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy megfékezzük a túlzott vásárlást, ha feltesszük azt az egyszerű kérdést: „Biztos, hogy legalább harmincszor viselni fogom ezt a darabot?”

Természetesen, vannak kivételek ez alól a szabály alól, de többnyire mindennek át kell mennie ezen a teszten a ruhatárunkban. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy adott ruhadarabot el tudunk-e képzelni más ruháinkkal és össze tudjuk-e őket kombinálni. Ha ezeken elgondolkodunk, és így alakítjuk ki ruhatárunkat, jelentősen visszaszoríthatjuk az impulzusvásárlásokat.

Tudatos vásárlási értékrend

Hozzunk létre saját értékrendet arra vonatkozóan, hogyan és miért szeretnénk tudatosabb vásárlóvá vagy fogyasztóvá válni, tanácsolja Cassandra Dittmer, fenntartható stylist. Tegyük fel magunknak a kérdést, mely fenntarthatósági vagy etikai tulajdonságok a legfontosabbak számunkra.

Ez a gondolkodásmód lehetővé teszi, hogy a fenntarthatóságot fokozatosan integráljuk életmódunkba. Ehhez nyugodtan merítsünk ötleteket az Instagramon vagy aPinteresten talált ruhák segítségével vagy hozzunk létre egy kívánságlista albumot a telefonon, fenntartható vagy etikus alternatívákkal.

Ne szégyenkezzünk

Ne szégyelljük magunkat egyetlen olyan darabért sem, amely már a birtokunkban van, de fast fashion-ruha vagy nem fenntartható márkától származnak. A fenntarthatóság nem arról szól, hogy hirtelen teljesen lecseréljük a szekrényünket, mert az nagyon is nem fenntartható.

A már meglévő darabok életciklusának meghosszabbítása a legnagyszerűbb módja a kezdésnek. A fenntartható vásárló vagy fogyasztó célja nem a perfekcionizmus, hanem a tudatosság, melyhez kis lépések megtételével vezet az út, hogy a végén elérjük a szükséges változást.

Nyitókép: Unsplash Alyssa Strohmann