![Az Air France Airbus A380-as kereskedelmi utasszállító repülőgépe repül magasan az égen, a felhők felett.](https://in.hu/media-library/eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJpbWFnZSI6Imh0dHBzOi8vYXNzZXRzLnJibC5tcy8yOTYxMTYyNC9vcmlnaW4uanBnIiwiZXhwaXJlc19hdCI6MTc0NzYyMDAyNX0.O57cssW3tYDwk5uuQv9Ci1kGaQqCsVgqar_mPd0GQBw/image.jpg?width=1200&height=600&quality=85&coordinates=0%2C88%2C0%2C89)
Franciaország betiltja belföldi repülőgép járatai nagy részét
A Föld megmentése érdekében Franciaország úgy döntött, hogy betiltja a belföldi repülőgép járatokat azokon az útvonalakon, amelyeket vonattal 2,5 óránál rövidebb idő alatt meg lehet tenni. A 2022 áprilisától életbe lépő elhatározás célja a légi közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, olvasható a Luxurylaunches cikkében.
Az ország parlamentje támogatta a döntést, amely hivatalosan öt népszerű útvonalra vonatkozik majd, köztük a Párizs Orly-Bordeaux, Párizs Orly-Lyon, Párizs Orly-Nantes, Párizs Orly-Rennes és Lyon-Marseille útvonalakra. A tisztviselők szerint azonban ez csak a helyi forgalmat fogja érinteni, és azokat a járatokat nem, amelyek végül nemzetközi útvonalakra csatlakoznak.
Agnes Pannier-Runacher francia gazdasági miniszter-helyettes kijelentette:
„Tudjuk, hogy a légi közlekedés hozzájárul a szén-dioxid-kibocsátáshoz, melyet az éghajlatváltozás miatt csökkentenünk kell. Ugyanígy támogatnunk kell cégeinket, és nem szabad hagynunk, hogy eltűnjenek a süllyesztőben.”
A döntés része az ország szélesebb körű kezdeményezésének, amelynek célja, hogy 2030-ig 40%-kal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást, és azt az 1990-es szintre vigye vissza. A cél elérése érdekében Franciaország több más intézkedést is fontolóra vett, például a világ legmagasabb légiközlekedési ökoadójának bevezetését, amely a hosszú távú üzleti osztályú járatok esetében 400 euróra emelkedik egy útra.
A kezdeményezést kommentálva Herwig Schuster, a Greenpeace európai uniós közlekedési szakértője egy nyilatkozatában azt mondta:
„Franciaország belföldi rövid távú járatokra vonatkozó tilalma csak nagyon tétova lépésnek tekinthető a helyes irányba.”
A (belföldi) repülési tilalmi mintát több más ország, például Spanyolország és Németország is követheti.
Nyitókép: Shutterstock / NextNewMedia