Üres repülégép

Hamarosan már állva is utazhatunk ezeken a repülőgépeken

Bemutatkozik a Skyrider 2.0, egy forradalmian új üléstípus, amit a fapados légitársaságok rövid távú járatain vezethetnek be. Az olasz Aviointeriors által tervezett ülés nem éppen a kényelemről szól, de cserébe jóval olcsóbb repülőjegyeket és kevesebb üzemanyagfogyasztást ígér.


Képzeljünk el egy biciklinyerget, most pedig gondoljuk el, hogy ezen kell majd félig állva utaznunk, 45 fokos szögben dőlve, miközben a testsúlyunkat a lábaink és törzsizmaink tartják. A biztonság természetesen továbbra is elsődleges szempont, minden utas biztonsági övvel lesz rögzítve, azonban a megszokott kényelemről le kell mondanunk, ugyanis ezekben az ülésekben nincs háttámla, így a testtartás nem túl pihentető.

Nem hangzik túl kényelmesnek, igaz? Valószínűleg nem is az. Viszont a jegyár is ennek megfelelően alacsony lehet.

Ezt is olvasd el! A legrosszabb ülésnek tűnik a repülőn, de valójában mindig ezt kéne választanunk

A székek sokkal könnyebbek a hagyományos üléseknél, így a repülőgépek is kevesebb üzemanyagot égetnek el, ráadásul akár 20%-kal több utast is elbírhatnak. Egy másik előnye, hogy gyorsabban és egyszerűbben takaríthatók, így a gépek kevesebb időt töltenek a földön.

Akát már 2026-ban érkezhetnek az új gépek. A tervek szerint ezeket az üléseket olyan rövid, két óránál nem hosszabb járatokon vezetnék be, ahol nem is feltétlenül vágyunk több órányi kényelemre.

Egyelőre nincs hivatalos bejelentés, de több spanyol és kelet-európai fapados légitársaság is érdeklődött az új megoldás iránt. Nem meglepő, hiszen a Ryanair vezetője, Michael O’Leary már több mint tíz éve arról beszélt, hogy szeretne nyeregüléseket a repülőgépeikre, emellett 1 fontos (kb. 500 forint) jegyárakat is emlegetett.

(Time Out)

Borítókép: Dushlik/Shutterstock