Miért költünk többet idén karácsonykor?
Az Oracle Retail fogyasztói kutatása meglepő adatokat hozott ki: idén hamarabb kezdjük el a karácsonyi vásárlást, és akár jóval többet is hajlandóak vagyunk fizetni azért, hogy rövidebb szállítási idővel érkezzenek meg hozzánk a holmik.
Úgy tűnik, sok embert kétségbe ejt a pandémia miatt kialakult készlethiány és az emiatt tapasztalható több hónapos szállítási határidők: mindenki azt szeretné, ha időben megérkezne az ajándéka a karácsonyfa alá. Ezért új fogyasztói tendenciák alakultak ki:
A vevők 14 százaléka többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szállításért, mások pedig, 29 százalékuk, a kényelmesebb módját választják az ajándékozásnak és ajándékkártyát vesznek konkrét tárgyak helyett.
Fotó: freestocks/Unsplash
A elemzés szerint az európaiak 39 százaléka már megkezdte az ünnepi vásárlást, és a válaszadók 64 százaléka házhoz szállíttatja majd az ajándékokat. Több mint 60 százalékuk úgy véli, nagyon fontos a szállítási részletes nyomon követése, mivel így biztos lehet abban, hogy időben megérkezik a rendelt áru.
A vevők 36 százaléka szerint elsősorban a gyors szállítás határozza meg, hogy kitől rendelnek, leginkább készletről, mert 27 százalékuk már azelőtt másik eladót választ, mielőtt a kiskereskedő újra feltöltené a készleteket.
A felmérés szerint a vásárlói lista élén az ajándékkártyák állnak, mivel a nők és az idősebbek 30-34 százaléka is azt mondta, hogy leginkább ezt szeretne kapni.
Nyitókép: Kira auf der Heide/Unsplash