Öt parfüm, melyeknek nemcsak az illata, de a története is ikonikus
Az alábbi öt parfüm illata összetéveszthetetlen másokéval, ráadásul a történetük is egyedi és rendkívüli.
Chanel N°5
Coco Chanel egy 1921-es monte-carlói utazása során két művész barátjával beszélgetett, ekkor merült fel a saját parfüm készítésének az ötlete a Chanel számára. Ebben az időben még újszerűnek számított, hogy egy divattervező parfümöt is alkosson. Nem sokkal később Chanel Ernest Beaux-t, a már befutott parfümkészítőt kérte fel egy olyan illat elkészítésére, amely tükrözi a divat modern megközelítését. Így született meg az ikonikus N°5, mely a mai napig meghatározza a parfümkészítési trendeket.
Guerlain Shalimar
Shah Jehan és felesége, Mumtaz Mahal hercegnő szerelmi történetét elolvasva az Ezeregyéjszaka című könyvben, Jacques Guerlain úgy döntött, parfüm formájában is létrehozza a szenvedélyes románcot. A nevét a mesében szereplő történelmi kertről kapó, első, „keleties illatszer", a Shalimar 1925-ben került a piacra. A citrusok, vanília, írisz és a tonka egzotikus illata és az egyedi, az indiai szökőkutak íveit idéző üveg révén az illat a nők első számú parfümjévé vált szerte a világon.
Calvin Klein CK One
A CK One készítői számára rendkívül fontos volt, hogy egy olyan illatszert hozzanak létre, amely szinte mindenki számára elérhető, miközben sugárzik belőle a minőség és fiatalság. Megalkotásakor az volt a cél, hogy az illat olyan legyen, mint a kedvenc farmernadrágunk – egyszerű és frissítő – az ananász, jázmin és borostyán jegyeivel.
Az 1994-ben piacra dobott Eau de Toilette volt az első, amelyet valaha is egy zenei áruházláncban árultak (a CK One Amerika szerte a Tower Records üzleteiben volt kapható), tömeges vonzereje pedig minden idők egyik legkelendőbb illatává tette.
Elizabeth Taylor White Diamonds
Elizabeth Taylor híresen szerette a finom és értékes dolgokat, az illatszere és a gyémántjai nélkül soha nem hagyta el a házát. A színész úgy gondolta, hogy minden nőnek rendelkeznie kell valamivel, amitől mesésen érezheti magát, így született meg a White Diamonds ötlete. Taylor parfümprofilját kiterjedt ékszerkollekciója és Bel-Air-i kertje inspirálta – ez olyannyira igaz, hogy minden egyes üveghez hatvanhét friss virágot használtak fel.
Yves Saint Laurent Opium
Az 1977-es őszi-téli kollekciójával egy időben Yves Saint Laurent egy új, Kína ihlette illatot dobott piacra, mely a mirha és a vanília szokatlan keveréke volt. Saint Laurent felügyelte a teljes kreatív folyamatot, az illatválasztástól kezdve az üveg formáján át az általa készített sajtóanyagig és a Helmut Newton által fotózott reklámkampányig.
A Saint Laurent által választott név, a keleti drogra utaló Opium azonban botrányt okozott, különösen az Egyesült Államokban. Az illat ennek ellenére elképesztő sikert aratott, az üzletek képtelenek voltak kielégíteni a vásárlók igényeit, az eladások egy év alatt elérték a 30 000 000 dollárt Európában.
Getty Images / Nicolas Armer / picture alliance
- Szépség - IN ›
- Kívánságlista - IN ›
- Az önkifejezést ünnepli Miley Cyrus a Gucci új parfümjével - IN ›
- Tom Ford kávés parfümje egyszerre sötét és virágos - IN ›
- Újabb parfüm született Ariana Grande egy számából - IN ›
- Az Armani környezetbarát kollekcióval rukkol elő - IN ›
- A Chanel korlátozza bizonyos termékeinek az eladását - IN ›
- Az idén százéves No. 5 parfüm ihlette a Chanel új ékszereit - IN ›
- Te melyiket választanád? Ezek a világ legnépszerűbb parfümjei - IN ›