A Chanel korlátozza bizonyos termékeinek az eladását
Évente bizonyos termékekhez csak korlátozott számban juthatnak hozzá a vásárlók. A francia luxus divatház ezt a szabályt hozta meg néhány különlegesen jól futó darabjával kapcsolatban. A legtöbb divatcég különböző módszerekkel próbálja megóvni exkluzivitását, többek között a Chanel is.
A Coco Chanel által alapított brand legnépszerűbb darabjai között van számon tartva a "Classic Flap Bag" (amely már 1955-ben debütált) és a "Coco Handle" is. Erre a két típusra vonatkozik az az új cégpolitika, miszerint a vásárlók fejenként csupán egy termékkel térhetnek haza évente. Hasonló szabályozást kaptak a kisméretű bőrtermékeik is, amelyekből maximum kettő van engedélyezve minden évben.
A viszonteladások napjainkra a kereskedelem egyik gyökeres részévé válták. Azok számára, akik nagyobb tételben vásárolták meg a márka termékeit olcsóban juthattak hozzájuk, ezzel nagyobb haszonra tehettek szert azok újra piacra bocsájtásánál. Ez a folyamat viszont ronthatja bizonyos márkák exkluzivitását.
A legtöbb luxuscikkeket forgalmazó vállalat nagy erőkkel küzd ez ellen, és már korábban is láthattunk hasonló megmozdulásokat. Kiváló példa még erre a jelenségre a Hermés intézkedése, ami egy dizájnból csupán két darab megvásárlását engedélyezte egy vásárlónak szezononként.
Forrás: HYPEBEAST
- Öt parfüm, melyeknek nemcsak az illata, de a története is ikonikus ›
- Öt parfüm, melyeknek nemcsak az illata, de a története is ikonikus - IN ›
- Coco Chanel idézet - IN ›
- Az Armani környezetbarát kollekcióval rukkol elő - IN ›
- Az idén százéves No. 5 parfüm ihlette a Chanel új ékszereit - IN ›