Karl Langerfeld autogramot oszt 2007-ben

​Az a kis fehér lófarok − Karl Lagerfeld ikonikus frizurájának története

A Metropolitan Művészeti Múzeum Costume Institute-ja 2023-as kiállításának és gálájának témája Karl Lagerfeld, akinek esztétikájáról nem beszélhetünk anélkül, hogy ne vennénk figyelembe ikonikus lófarkát.


Vizuálisan Karl Lagerfeld az 1970-es években vált ikonná, és ekkor kezdte el hordani alacsony lófarkát is, amely később külső megjelenésének szerves részévé vált − tárja fel a Vogue.

Caroline Lebar − Karl Lagerfeld régi munkatársa és SVP of Image and Communications − szerint a lófarok a lágy, arcot keretező fürtök megszelídítésének alacsony karbantartási igényű eszközeként indult. Ám később ez egyfajta marketingeszközzé fejlődött. Az 1980-as években, amikor Lagerfeld stílusváltáson gondolkodott, az Elizabeth Arden kommunikációs csapatának egyik tagja (akivel Lagerfeld a KL by Karl Lagerfeld illaton dolgozott) azt mondta neki, hogy a lófarok elhagyása káros lehet a jövőbeli kampányokra nézve.

A kezdeti sokk után úgy tűnt, Lagerfeld élvezte az alacsony lófarkat, amelyet Rachael Gibson (a.k.a. The Hair Historian) a 18. századi frizurához hasonlít. Ez a középhosszú lófarok − amelyet a legtöbb férfi viselt, beleértve a katonaságot is − egészen a 19. századig kötelező volt.

Karl Lagerfeld a  Chloe's Paris studi\u00f3ban d

Fotó: Pierre Vauthey/Sygma/Sygma via Getty Images

A lófarkat jellemzően masnival viselték, amit Karl is szokott csinálni. A jellegzetes fehér kivitel is mintha a hajpor történelmi használatára utalt volna, amelyet a 18. században használtak. Bár a hajpúder számos árnyalatban kapható volt, a fehéret tartották a legkívánatosabbnak az impozáns, kifinomult kinézethez.

Sam McKnight fodrász és munkatársa megjegyzi, hogy Lagerfeld fent említett kinézetének volt némi hátulütője.

Miután megőszült, előszeretettel fújta be fehér szárazsamponnal mint Marie Antoinette, és mindig le kellett porolnom a kabátja a vállán, amikor fényképezték. Amikor piacra dobtam a saját szárazsamponom, láthatatlanná tettem − de persze ő ezt nem akarta, így a régi fehér cucc ott maradt az asztalán!

− mondja McKnight.

Végső soron Lagerfeld lófarka egy lecke a márkaépítésből. Karl intuitív arculattervező, aki tudta, hogy milyen fontos a sziluett, hasonlóan Warholhoz. Tudta, hogy a hajsziluettje azonnal felismerhető, hasonlóan sok halhatatlan kulturális ikonhoz, akik kitörölhetetlen emléket hagytak bennük: Elvis, Monroe, Einstein, Marie Antoinette, Erzsébet királynő.

Nyitókép: Pascal Le Segretain/Getty Images