Manolo Blahnik cipő

A Manolo Blahnik hosszú csata után hivatalosan is használhatja nevét Kínában

A brit luxusmárka hosszas jogi csatározást követően elnyerte a névhasználati jogot Kínában.



A csúcskategóriás cipőgyártó már több mint 20 éve nem működött Kínában, miután egy helyi üzletember, Fang Yuzhou védjegyeztette a nevét, és úgy tűnt, hogy cipőket árul a márka alatt.

Keddi közleményében a nevét spanyol alapítójáról, Manolo Blahnikról kapó cég közölte, hogy megnyerte a Kínai Legfelsőbb Népi Bíróságon, az ország legfelsőbb bíróságán folyó pert, írja a BBC.

A világhírű ismertséget a Szex és New York című népszerű tévésorozatban szerző Manolo Blahnik 2000 óta többször is sikertelenül fellebbezett, hogy használhassa nevét Kínában, amely a világ egyik legnagyobb fogyasztói piaca.

A vállalat vezérigazgatója, Kristina Blahnik azt mondta, hogy ez a döntés jelentős győzelem a nagybátyja, a család és a csapatuk számára. A márka azt tervezi, hogy jövőre megkezdi cipőinek értékesítését Kínában – nyilatkozta Blahnik a Financial Times című napilapnak.

„Nem rakétával fogunk száguldani Kínába, hanem óvatos sétával”

– fogalmazott.

Kínában a védjegyekre az „elsőként bejelentő” szabályok vonatkoznak, ami azt jelentette, hogy Fang 1999-es igényét a névre sokáig erősebbnek tekintették, mint a Manolo Blahnikét, amely a kínai törvények szerint később született. A törvényt azonban azóta módosították, és figyelembe vették, hogy a bejelentések rosszhiszeműen is történhetnek.

Ez néhány nagy horderejű győzelmet eredményezett a nemzetközi márkák számára a kínai vállalkozásokkal szemben.
Rieko Michishita, a Bird & Bird ügyvédi iroda partnere a BBC-nek elmondta, hogy a Manolo Blahnik ügyét a márkák felhasználhatják arra, hogy bizonyítsák a védjegyfoglalók rosszhiszeműségét.

Ugyanakkor hozzátette, hogy néhány cégnek nehézségei lehetnek, mivel „nem minden ügy támaszkodhat a névjogra, és néhány márka nem biztos, hogy olyan jó hírnévvel rendelkezik, mint a Manolo Blahnik”.

A brit székhelyű Manolo Blahnik termékei eddig csak harmadik fél online platformjain, valamint Japánban, Hongkongban, Szingapúrban, Malajziában, Tajvanon és Dél-Koreában működő regionális üzletein keresztül voltak elérhetők a kínai fogyasztók számára.

A BBC nem tudta elérni Fangot, hogy kommentálja a történteket.

Nyitókép: Shutterstock