Jön az olcsóbb Netflix, de van némi árnyoldala
A streaminszolgáltató olcsóbb, havi 7 dolláros (kb. 3000 forint) verziója jövő hónaptól először 12 országban – Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Mexikóban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban – lesz elérhető. Ez három dollárral olcsóbb az eddig elérhető legolcsóbb alapszinthez képest, írja a Haszon.
Hogy hazánkban mikor lesz elérhető ez a csomag, arról egyelőre nincs információ, azonban itthon az alapcsomag 2500 forintba kerül, így 2000 forint körüli ár valószínűsíthető majd az induláskor.
Az előfizetők óránként összesen négy-öt percnyi, egyenként 15-30 másodperces hirdetést fognak látni, pár tartalom azonban kivételt képez majd, például a legfrissebb mozifilmek, a valódi mozi élmény megőrzése érdekében
– olvasható a Netflix tájékoztatójában.
Emellett még egy hátránya van a legolcsóbb csomagnak, mivel abban a teljes kínálat 5-10 százaléka nem lesz elérhető, és legfeljebb 720p-s felbontást fog kínálni.
A platform hirdetői a jövőben ország és műfaj szerint célozhatják a nézőket, vagy a szolgáltatás tíz legnézettebb tartalmában vásárolhatnak helyet, valamint kérhetik az erőszakot, szexualitást, vagy meztelenséget megjelenítő tartalmakban a megjelenésük mellőzését is.
Az új, olcsóbb Netflix jót tett a cég részvényeinek, melyek a bejelentés óta 5,4 százalékkal, 232,86 dollárra erősödtek, azonban idén eddig 62 százalékot csökkent az értékük.
Az eddig reklámmentes Netflix társ-vezérigazgatója, Reed Hastings áprilisban vetette fel először az új csomag lehetőségét. Spencer Neumann pénzügyi igazgató akkor azt mondta, „soha ne mondd, hogy soha”.
A Netflix legnépszerűbb előfizetése, a Standard opció jelenleg havi 15,49 dollárba kerül (Magyarországon a csomag ára 3490 forint). A Basic csomag havi 9,99 dollárba kerül (itthon 2490 forint), a nagyfelbontású videó minőséget lehetővé tévő Premium szint pedig 19,99 dollár (hazánkban 4490 forint).
Akik követték a Netflixet, tudják, hogy elleneztem a reklámok bonyolultságát, és nagy rajongója vagyok az előfizetés egyszerűségének. De bármennyire is rajongok ezért, nagyobb rajongója vagyok a fogyasztók választási lehetőségének: hogy azok a fogyasztók, akik alacsonyabb árat szeretnének és reklámtűrőek, tudjanak ilyen opciót választani
− fogalmazott Hastings.
Nyitókép: Shutterstock
- A Netflix sorozatai taroltak a tavalyi év top15-ös listáján - IN ›
- A Netflix előfizetők száma rohamosan csökken - IN ›
- Tömeges sorozattörlésbe kezdett a Netflix 2022-ben - IN ›
- Filmek és sorozatok, amikkel a Netflix hamarosan bővül - IN ›
- Netflix-sorozatajánló: Ezeket nézd meg a februári kínálatból - IN ›