ChatGPT Csevegés AI vagy mesterséges intelligenciával

Már a ChatGPT-vel is foglalhatunk szállást

Az utazók mostantól a mesterséges intelligenciával működő chatbot segítségével kaphatnak szálloda ajánlásokat.


A ChatGPT-t integrálta az Expedia, melynek segítségével a következő utazásunk szállását is le tudjuk már foglalni. Az utazók a ChatGPT funkció segítségével beszélgetés útján kereshetik meg a legjobb úti célokat és időpontokat, valamint szállodai ajánlásokat is kaphatnak.

A beépülő modul ezután automatikusan elmenti a ChatGPT szállodaajánlásait a felhasználók profiljába az Expedia alkalmazásban, így azok az Expedia platformján a bejelentkezési dátumok, szobakínálat és repülőjegyek keresésével folytathatják az utazás tervezését.

„Integráltuk a ChatGPT-t, ami lehetővé teszi számunkra, hogy kihasználjuk a vásárlás és az utazáskeresés teljes társalgási aspektusát, és sokkal zökkenőmentesebb, társalgási formában kezdjük meg az utazás tervezését”

– mondta Rathi Murthy, az Expedia Group technológiai vezetője.

A szállodai lehetőségek kis modulokon keresztül jelennek meg a csevegésen belül, és a felhasználók mindegyikre kattinthatnak. Ahhoz, hogy az ajánlások automatikusan el legyenek mentve, a felhasználóknak be kell jelentkezniük az Expedia-profiljukba, így a szállodai lehetőségek közvetlenül az Utazástervező táblájukhoz kerülnek hozzá.

A ChatGPT keresési funkció és az Expedia meglévő szállodakereső funkciója ugyanazokból az adatokból merít, az egyetlen különbség az, hogy a beszélgetés élményét vagy a hagyományos keresési módszereket szeretnénk-e használni.

Az új eszköz alapvetően arra szolgál, hogy segítse a fogyasztókat az alapvető nyelvi felfedezésben, mondta Peter Kern, az Expedia Group vezérigazgatója.

„Párizsba akarok menni, Mauira akarok menni, hol szálljak meg? Mi a romantikus hely? Egy butikhotel? Egy hely a parton? Mi pedig olyan megoldásokat kínálunk, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy ezeket a lehetőségeket eltárolják az utazási tábláikban, és aztán megnézhetik, összehasonlíthatják és dönthetnek.”

A bővítmény jelenlegi béta verziójában a ChatGPT keresésenként három-öt különböző szállodai lehetőséget ajánl és ment el. Murthy szerint a jövőben az lesz a cél, hogy a technológia egyre pontosabbá válásával az eszköz következetesen öt ajánlást adjon minden egyes kereséshez.

A ChatGPT-vel történő utazásfoglalás korai verzióinak pontossága problémát jelentett, ahogyan az ajánlások is túl széleskörűek voltak.

A ChatGPT specifikusságának hiánya kimerítő, írta a Traveler munkatársa, Ashlea Halperin a chatbot nyilvános verzióját használva szerzett tapasztalatairól, amikor a Feröer-szigetekre tervezett nászútját tervezte. A bot néhány hasznos információval látta el, nevezetesen az utazás legjobb évszakával, valamint néhány szállodával és étteremmel, amelyeket érdemes figyelembe venni, de szerinte semmi olyat, amit ajánlott, nem lehet készpénznek tekinteni.

Murthy szerint az Expedia szállodákra vonatkozó ChatGPT plug-inje konkrétabb, mivel a foglalási oldal saját okos vásárlási algoritmusaira és különböző adatpontokra, például a szállodák elérhetőségére, árazására és egyéb gépi tanulással történő válogatásra támaszkodik.

„Platformunk évente több mint 600 milliárd AI-előrejelzést generál. Az AI tehát nem újdonság számunkra. Mi csak egy lépéssel tovább léptünk, kihasználva a ChatGPT társalgási aspektusait”

– tette hozzá.

Az Expedia további algoritmusokat és mesterséges intelligencia funkciókat is használt, hogy a beszélgetéseket csak az utazási foglalásokra korlátozza. A bővítmény béta verziója a legújabb GPT-4 technológiát használja, és már elérhető az Expedia alkalmazás legújabb verziójának minden iOS-felhasználója számára.

Bár a chatbot nagy port kavart az utazási iparágban azzal kapcsolatban, hogy miként változtathatja meg a foglalási módszereket, a tényleges hatása az utazók szokásaira még nem látszik.

„Nem tudjuk, hogy az utazók elfogadják-e majd. Nyilvánvaló, hogy rengeteg izgalom övezi a ChatGPT-t, de az, hogy fokozza-e a felfedezési folyamatot, vagy gyorsabban eljutsz-e oda, nagyban függ az adott személytől. Tényleg megpróbálunk minél több ügyfélnek és minél többféle módon megoldani a vásárlást, és úgy gondoljuk, hogy lesz érdeklődés, és ez segíteni fogja az embereket”

– fogalmazott Kern.

(Condé Nast Traveler)

Nyitókép: Shutterstock