christy dawn divat

Földterületet árul ruhái mellé ez a fenntartható divatmárka

A bohém ruháiról és környezetkímélő hozzáállásáról ismert kaliforniai márka, a Christy Dawn húzott egy újat, és immár földterületet is árul ruhái mellé.


A márkát 2013-ban megalapító Christy Dawn Baskauskast és férjét mindig is kiemelten érdekelte a környezetvédelem, és tisztában voltak vele, hogy a divatipar az egyik fő szennyezőnek számít. A Christy Dawn megnyitása óta innovatív megoldásokon törték a fejüket, hogy hogyan tudnák a környezeti lábnyomukat csökkenteni. Ezért a páros 2019-ben az Oshadi nevű regeneratív mezőgazdasági kollektívával együttműködve kibérelt egy négyhektáros területet az indiai Erode városában, hogy letesztelje, mennyire hatásos az innovatív gazdálkodási módszer. A területen regeneratív technikákkal termesztettek gyapotot, így támogatva a föld hosszútávú egészségét és csökkentve a szén-dioxid légköri koncentrációjának mennyiségét.

Fenntartható gyapotból etikus divat

christy dawn divat

Fotó: Christy Dawn Facebook


Olyan sikeres lett a fenntartható gazdálkodás, hogy további területeket vásároltak, és elkezdték bevonni a márka követőit is. Egy közösségi finanszírozáshoz hasonló programot indítottak This Land Stewardship néven, ahol 200 dollárra beárazott földterületeket vehetnek meg a Christy Dawn és a környezetvédelem iránt elkötelezett rajongók. Pontosabban a tulajdonjog nem száll rájuk, ők csupán a az adott terület regeneratív mezgazdasági művelését, a gyapot fenntartható termesztését finanszírozzák. Az adott földdarab terméséből hasznot is húzhatnak fenntartói, hiszen a termelt gyapot mennyiségétől függően krediteket kaphatnak, amelyeket a Christy Dawnnál vásárolhatnak le.

Kiemelkedően sikeres volt a program fogadtatása, az első 24 órában 100 földterület talált gazdára.

A vezetők becslései szerint, ha a program teljes sikerrel zárul, akkor egy év alatt 220 kilogrammnyi szén-dioxidot vonhatnak ki a légkörből. A márka tulajdonosai tisztában vannak vele, hogy egyedül nem fogják megváltani a világot, de remélik, hogy elősegíthetik a divatvilág szemléletváltását, és hogy projektjük sikereit látva más márkák is csatlakoznak.