Egy lány egyedül ül az ablaka előtt

4 dolog, ami segíthet, ha magányosnak érzed magad

A szociális erősség növelése gyakran segíthet a magányosság érzésének leküzdésében. Ehhez viszont célszerű gyakorolni néhány egyszerű lépést. Egy nagyszabású tanulmány megállapította azt a négy jellemerősséget, melyek felemelhetik az embereket a legrosszabb pillanatokban is.


1. Szeretet kimutatása

A szeretet az, ami minden emberi kapcsolatot körbeölel. Ez szilárdítja meg a két ember között létrejövő köteléket és buzdít arra mindenkit, hogy új személyeket ismerjen meg. Magányos pillanatokban éppen ezért célszerű kifejezni az ilyen érzéseket, valamint fogadni is őket másoktól. Ezáltal egyszerűen ki lehet szakadni az egyedüllét érzéséből.

2. Szellemiség keresése

Ezt a karaktererősséget úgy határozták meg, mint az élet és a létezés értelmének keresését. Rosszabb napokon érdemes kisétálni a természetbe és csak felnézni az égre, vagy egy domb tetejéről kémlelni a nyüzsgő városok pezsgését. Ezek hatására felszabadulhat egy olyan érzés, hogy a nagy egészhez képest a pillanatnyi fájdalom semmit nem jelent, így gyorsabban elmúlik, mint azt a szűk szobákban gondolható.

3. Empátia gyakorlása

Tudatában kell lenni mindenkinek a saját, illetve mások gyengeségeivel és korlátaival is, valamint azt sem árt fejben tartani, hogy másoknak is vannak lesújtó gondolatai. Az empátia gyakorlásával az emberek társakra figyelhetnek fel a szomorúságukban. Rengetegen érzik magukat magányosnak minden pillanatban, ennek az iróniája pedig, hogy így soha nincsenek egyedül ebben a helyzetben.

4. Reményteli gondolatok

Az optimista jövőbe tekintés lehet minden probléma megoldásának forrása. Ezek reményt nyújthatnak, ugyanis a legrosszabb élethelyzetek is elmúlnak egyszer, majd pedig más érzések kerülnek rivaldafénybe. Az elszigeteltségérzésben csupán egy kis emlékeztetőre van szükség, hogy ez nem az állandó állapot.

Egy l\u00e1ny egyed\u00fcl unatkozik a szob\u00e1j\u00e1ban

Fotó: Shutterstock

Nyitókép: Shutterstock

Forrás: Psychology Today