Kisgyerekek mobiltelefonoznak

A TikTok felhasználóinak 16%-át brit kisgyermekek alkotják

A háromévesek is használják a videómegosztó platformot, és ez hatással lehet a figyelmükre, derült ki egy felmérésből.

A brit kisgyermekek egyre nagyobb valószínűséggel használják a TikTokot: a szülők jelentős része állítja, hogy óvodáskorú gyermekei annak ellenére használják a videószolgáltatást, hogy az állítólag csak a 13 éves és idősebb korosztály számára fenntartott.

A három- és négyévesek mintegy 16%-a nézi a TikTok tartalmát az Ofcom médiafelügyeleti hatóság megbízásából készült kutatás szerint. Az öt-hét éves korosztályban ez az arány az összes gyermek egyharmadára emelkedik, írja a Guardian.

A TikTok szolgáltatási feltételei kizárják a 13 év alattiakat, és a moderátorok utasítást kaptak arra, hogy figyeljék a fiatalabb felhasználók által készített tartalmakat, és blokkolják a fiókjaikat. A kutatás szerint azonban az új felhasználók életkorának ellenőrzését széles körben figyelmen kívül hagyják.

Az a tény, hogy a TikTok-hoz a kisgyermekek – gyakran a szülők által létrehozott profilok vagy a mobiltelefonjuk megosztása révén – hozzáférnek, szabályozási gondokat okozhat a vállalatnak. Hatékony ajánlási algoritmusa segített a világ egyik legerősebb médiaplatformjává válni, de ugyanolyan növekedési fájdalmakon megy keresztül, mint amilyenek az olyan platformokat érintették, mint a Facebook és a YouTube, az olyan témákkal kapcsolatos aggodalmak miatt, mint például az étkezési zavarok és a felnőtteknek szóló tartalmak.

Amióta tavaly hatályba lépett, az Egyesült Királyság életkorának megfelelő tervezési kódja megköveteli a nagyszámú gyermekfelhasználót használó brit alkalmazásoktól és webhelyektől, hogy különös figyelmet fordítsanak a fiatal felhasználókról gyűjtött személyes adatokra, és magasabb szintű adatvédelmet biztosítsanak. A kód azonban nem tartalmaz speciális korlátozásokat a nagyon fiatal gyermekek számára.
„Semmi sem fontosabb számunkra, mint a közösségünk, különösen a fiatalok biztonsága. A TikTok szigorúan 13 éven felüliek platformja, és folyamataink vannak a minimum életkori követelményeink érvényesítésére, mind a regisztrációkor, mind pedig a gyaníthatóan kiskorú fiókok folyamatos proaktív eltávolítása révén a platformról”

– mondta el a TikTok szóvivője.

Az Ofcom éves felmérése a nemzet médiaszokásairól szintén azt sugallta, hogy a rövid tartalmak növekvő népszerűsége összefüggésbe hozható a többképernyős (multiscreen) tévénézéssel, mivel több gyermek számolt be arról, hogy nehezen tud egyetlen online tevékenységre összpontosítani.

Emellett az is kiderült, hogy képtelenek filmeket vagy más hosszú formátumú tartalmakat nézni anélkül, hogy egyszerre több eszközön aktívan jelen lennének. A három és 17 év közötti gyermekeknek mindössze 4%-a mondta azt, hogy tévénézés közben soha nem csinál semmi mást.

Az internet-hozzáféréssel nem rendelkező brit háztartások száma továbbra is körülbelül 1,7 millió, ami a brit háztartások 6%-ának felel meg. Az ebbe a kategóriába tartozók túlnyomó többsége idősebb vagy a legalacsonyabb jövedelmű ember, és a legtöbben azt mondták, hogy nem tervezik, hogy a következő egy évben internetezni fognak, annak ellenére, hogy emiatt egyre inkább el vannak vágva számos szolgáltatástól és kommunikációs formától.

Vannak arra utaló jelek is, hogy a britek kevésbé tolerálják az online anonimitást, és jobban aggódnak amiatt, hogy valami, amit az interneten közzétettek, életük későbbi szakaszában kísérteni fogja őket. Az Ofcom megállapította, hogy a britek 55%-a nem ért egyet azzal az elképzeléssel, hogy az emberek bármit elmondhatnak az interneten, még ha az sértő vagy ellentmondásos is, szemben a 2020-as 47%-kal.