Népszerű ételét tiltja be egy ázsiai légitársaság
A repüléssel sokszor együtt járnak a turbulenciák. Számos esetben előfordult már, hogy utasok sérültek meg a hirtelen rázkódások miatt, sőt, az égési sérülések is egyre gyakoribbak. Ebből tanulva a Korean Air a napokban bejelentette, hogy egy bizonyos fogása lekerül az étlapról a turistaosztályon.
2024-ben a világ 11. legjobbjának választott dél-koreai légitársaság egyike azoknak a vállalatoknak, amelyek gondolnak a turbulencia hosszú távú kockázataira és utasaik biztonságára. Most épp augusztus 15-től változtatnak a járataikon elérhető ételek listáján.
Úgy döntöttek, hogy mostantól nem szolgálnak fel ramyeon instant tésztát a hosszú távú járataikon, ami a turistaosztályon utazó utasokat illeti.
„A ramyeon kiszolgálásánál a forró víz miatt gyakran fordulnak elő égési balesetek. A turistaosztályon a légiutas-kísérőknek egyszerre több csésze forró vízzel töltött tésztát kell mozgatniuk, az utasok pedig egymás mellett vannak összezsúfolva, így az égési sérülések kockázata magas volt”
– áll a légitársaság sajtóközleményében, hozzátéve, hogy akik business vagy első osztályú jegyet váltottak, továbbra is élvezhetik a népszerű finomságot.
Miért csak a turistaosztályon tiltják be a forró ételt?
Fotó: Shutterstock
A Korean Air turistaosztályán az utasok egy önkiszolgáló bárban vehetik magukhoz az ételeket, míg a business és első osztályon utazóknak a személyzet kiviszi a fogásokat, így minimalizálva a kiömlés és az égési sérülések esélyét.
A Korean Air a héten kiadott közleményében hangsúlyozta, hogy a turistaosztályon pótolják a tészták helyén hagyot űrt, és helyette szendvicseket és pitéket is kínálnak majd nassolnivalóként, írja a CNN.
Egyre többször találkozunk majd légörvényekkel?
Paul Williams, a brit Readingi Egyetem légkörtudományi professzora még 2022-ben kifejtette, hogy az elemzések a turbulencia kétszeresére vagy háromszorosára való növekedését jósolják az elkövetkező években.
„Általában egy transzatlanti járaton 10 perc turbulenciára lehet számítani napjainkban. Úgy gondolom, hogy néhány évtizeden belül ez 20 percre vagy fél órára is nőhet.”
Ugyanakkor, ezek a turbulenciák általában kisebb-nagyobb személyi sérülésekkel járnak, az elmúlt negyven évben egyszer sem végződtek ezek a helyzetek a repülőgép lezuhanásával.
Nyitókép: Shutterstock