5 lépés egy sikeres marketingkampányhoz
Egy-egy reklám kitalálása mögött hatalmas munka áll, de vajon mitől lesz jó? Tonya Chin, a Nutanix vállalati marketingért felelős és kommunikációs igazgatója, a Forbes cikkében öt olyan lépést vázolt fel, amely elengedhetetlen lehet egy kampány beindítása során.
1. Helyezd a vásárlóidat a kampányod középpontjába!
Statisztikák szerint a vásárlók 46 százaléka bízik meg jobban egy olyan márkában, amely barátságosabb és emberközelibb. Mivel a vásárló az, akiért a vállalkozások és a reklámcégek léteznek, egyértelmű, hogy őket kell a középpontban tudni.
Tonya Chin tapasztalatai szerint a vásárlók szeretnek történetekbe belehelyezkedni, és mi lehetne számukra ideálisabb annál, ha saját magukat vélik felfedezni a hirdetésekben. Ha kampányon belül a vevő nem ismer magára, akkor életidegennek érezheti, ennek következtében pedig lényegtelené válik számára.
2. Keresd meg az összekötő elemet!
Minden egyes kampánynak egyetlen egy cél lebeg a szeme előtt, mégpedig, hogy megmutassa, mivel is másabb ő, mint a versenytársai. A márkajelzés hordozza a történetet, és a marketing dolga ennek a jelentésnek a kibővítése.
Ha egy vállalkozás fő üzenete a választásról szól, akkor a feltett kérdések erre fognak irányulni. Miket is választhatok? Miért ez a legjobb választási lehetőség? Ez az egy üzenet köré fog épülni az egész kampány, ő fog összekötni a hirdetőtáblától kezdve az online hirdetésekig mindent.
Szóval, ha megvan a magja a mondanivalónak, akkor abból kiindulva kell tovább építkezni.
3. Legyél csapatjátékos!
Az egy dolog, hogy sikerült meggyőznünk a marketingesek egy csoportját, hogy az ötletünk zseniális és működőképes, de még messze nem vagyunk túl a nehezén. A vállalaton belül mindenkit meg kell győznünk erről.
Elsősorban hozz létre egy márkaüzenetet, aminek a belső terjesztésére legalább annyira figyelj oda, mint arra, hogy másokhoz hogyan jut el. Az alkalmazottak számára is legyen egyértelmű a mondanivaló, hogy a későbbiekben egy cél elérésére tudják befektetni az energiáikat. Ezen felül pedig minden fejleményt kommunikálj alkalmazottaid felé.
Csatlakozz be minden csapat feladatvégzésébe, legyél tisztában a belső folyamatokkal a HR-től egészen az ügyfélközpontok részlegéig. Előbbit leggyakrabban elfelejtik, pedig ők felelősek azért, hogy milyenek az első tapasztalatok. A kritikák és vélemények mind-mind ide futnak be.
Összegezve tehát: győződj meg róla, hogy mindenki tudja-e, mit mond és hogyan mondja. A vállalkozásnak egy nagy organizmusként kell együttműködnie, és minden része egyaránt fontos.
4. Hallgass a külső hangokra!
Amikor milliónyi tényezőre figyel az ember, akkor gyakran nem látja meg azt, ami jó, és azt, ami nem annyira. Ilyenkor egy külső szemlélő meg tudja oldani a helyzetet, és egy olyan nézőpontot oszthat meg, ami megkönnyítheti a döntéshozást.
Adhat tanácsot egy jól ismert szakértő, saját alkalmazottaid a cégen belül, partnerek, vagy akár egy külsős ügynökség is. Fontos meghallgatni az emberek mondanivalóját, mert nem tudhatod, mi segíthet rajtad.
5. Tartsd szem előtt a globális közönséged!
A projekt véglegesítésénél lépj hátra egy lépést, és gondold végig magadban:
"A világ embere mit is akar látni? Vagy ami még fontosabb, mi az, amit nem?"
Gondoljunk csak arra, hogy valami, ami a világ túlnyomó részének teljesen hétköznapi, például a színes haj, a piercingek vagy a tetoválások, azok egyes tájakon mai napig tabunak számítanak. Ilyen esetekben nem szabad meghátrálni attól, hogy kultúrákhoz igazítva testre szabjuk a hirdetéseket.
Másik ilyen lehet, hogy az egyes országokban más-más platformok számítanak a legnépszerűbbnek. A 2019-es adatokat nézve Japán legnépszerűbb közösségi oldala a Twitter volt, míg az Egyesült Államokban a Facebook minősült a legtöbbet használtnak. Ha tudod, mi érdekli az embereket demográfiailag elosztva, akkor megnövelheted a sikered valószínűségét.
Forrás: Forbes