Repülőgép az égen

A black friday után is van egy nap, amikor olcsók a repjegyek

A fekete péntek és a cyber hétfő után jön egy nap, amelyen a legjobb utazási ajánlatok között válogathatunk.


A black friday (fekete péntek) kifejezést, amelyet a hálaadás utáni, karácsony előtti nagy bevásárlási roham kezdetére használnak, az 1950-es és 1960-as években találták ki az Egyesült Államokban.

Ez egykor azt jelentette, hogy a kora reggeli órákban hosszú sorokban várakoztak az olyan üzletek előtt, mint a Walmart és a Best Buy, és próbáltak elektronikai cikkeket, szépségápolási cikkeket és más, megfizethetetlen ajándékokat olcsón megszerezni. Aztán a fogalom a 2010-es években teljesen új értelmet nyert az online vásárlás lehetőségével

A fekete péntek eredetileg csak a hálaadást követő péntekre vonatkozott, de az erősen leértékelt termékek már jóval a tényleges nap előtt felbukkannak a kínálatban.

Bankk\u00e1rty\u00e1t a kez\u00e9ben tart\u00f3 f\u00e9rfi a laptop el\u0151tt

Fotó: Unsplash

Az ünnepi kiárusítási időszak kiterjesztése új kifejezéseket hozott létre, többek között a Cyber Monday-t, amely a legnagyobb online vásárlási platformokon kínál meredek árengedményeket. Aztán 2010-ben az American Express marketingkampányt indított a Small Business Saturday megteremtésére, arra ösztönözve a vásárlókat, hogy a helyi közösségükben vásároljanak (#shopsmall).

Ezt követi a Hopper nevű, világszerte milliók által használt utazási platform által nemrég létrehozott Travel Tuesday (utazási kedd), a hálaadást követő kedd – idén december 3-ra esik – amikor a repülőjegyek, szállodák, körutazások és egyéb szolgáltatások korlátozott ideig kedvezményes áron vehetők igénybe.

Bár a hálaadást követő különleges utazási ajánlatokat már jóval azelőtt is kínálták, hogy 2017-ben hivatalosan is megalkották volna a kifejezést, ma már a meghosszabbított fekete pénteki hétvége fontos részét képezi azok számára, akik elektronikai cikkek és ajándékok helyett inkább repülőjegyeket és szállodai tartózkodást keresnek.

Az új nyaralási foglalási hullám azt is mutatja, hogy a fogyasztók a fizikai tárgyak helyett inkább élményekre akarnak pénzt költeni. Egyre többen értékeljük az élményeket az anyagiakkal szemben, és a legújabb hajszárító helyett új úti célokat keresünk.

„A tanulmányok továbbra is azt mutatják, hogy az emberek szívesebben költenek élményekre, mint dolgokra. Ez igaz a mindennapi életben és természetesen az ünnepek környékén is”

– mondja Melanie Fish, az Expedia Group globális kommunikációs alelnöke.

(CN Traveler)

Nyitókép: Unsplash