Online repülőjegy-vásárlás laptopon

Olcsó repülőjegy és szállás? Ezzel a trükkel nem lehetetlen

A Which? fogyasztói csoport több ezer foglalási tapasztalatot vizsgált meg tagjai körében, melyek alapján összegyűjtötte a legolcsóbb repülőjegyet és szállást kínáló oldalakat.

A vállalat szerint a legjobb nyaralási ajánlatokat kereső utazóknak jobban járnak, ha közvetlenül a légitársaságoknál és a szállodáknál keresik meg a repülőjegyeket, mint a harmadik féltől származó foglalási weboldalakon.

A több ezer szállás- és repülőjegy-foglalási tapasztalaton alapuló új kutatás megállapította, hogy egyes weboldalak rossz ügyfélszolgálatot kínálnak, és ritkán vagy egyáltalán nem találják meg a legolcsóbb árakat.

A Which? felmérte tagjai tapasztalatait az összehasonlító oldalak – amelyek az interneten keresik a legjobb árakat – és a foglalási oldalak alapján, amelyek lehetővé teszik az utazók számára, hogy ugyanazon a platformon keressenek repülőjegyet és szállást, és foglaljanak.

Az Opodo online utazási iroda többször találta meg a legolcsóbb járatokat, mint bármely más, a kutatók által vizsgált oldal, azonban a legalacsonyabb rangú repülőjegy-foglalási oldalnak jelöltk, ahol a vásárlói pontszám mindössze 28 százalék volt.

A Which? szerint a felmérés válaszai alátámasztják, hogy miért érdemes az árnál több szempontot is figyelembe venni, amikor arról kell dönteni, hol foglaljunk utat, az Opodo pedig egycsillagos értékelést kapott az ügyfélszolgálatára. Gyakori panasz volt az ügyfélszolgálati munkatársak elérésének nehézsége, egy válaszadó pedig azt állította, hogy az oldal nulla ügyfélszolgálatot nyújt.

A felmérésben az Expedia nevű amerikai utazási oldal érte el a legmagasabb pontszámot , 70 százalékos ügyfélpontszámmal. A válaszadók három csillagot adtak az ár-érték arány, a rugalmas viteldíjak könnyű megtalálása, a díjak átláthatósága és az oldal funkcionalitása tekintetében.

A Which? kutatása azonban azt is megállapította, hogy ez volt az az oldal, amely a legkevésbé valószínű, hogy a fogyasztóknak a legolcsóbb repülőjegyeket találja meg. Amikor a Which? kilenc weboldalon (köztük négy foglalási oldalon és öt összehasonlító oldalon) 10 különböző repülőútvonalat vizsgált meg, és az indulás előtt egy héttel, hat héttel és hat hónappal a foglaláskor feltüntetett árakat rögzítette, az Expedia egyetlen alkalommal sem adta vissza a legolcsóbb opciót.

Ennek oka az lehet, hogy az Expedia nem kínálja fel egyes fapados légitársaságok, például a Ryanair és a Wizz Air járatait.

A Which? korábbi kutatása megállapította, hogy bár egyes online utazási irodák (OTA-k) gyakran a legolcsóbb árat kínálják, ha az olyan extrákat hozzáadják, mint a poggyász vagy az ülésválasztás, a végső ár gyakran jelentősen drágább lesz, mintha közvetlenül a légitársaságnál foglalnának.

Az online fogyasztóknak felszámított, elkerülhetetlen rejtett díjakat vagy úgynevezett drip pricingot (az a gyakorlat, mely során kezdetben alacsony árat kínálnak az árukért vagy szolgáltatásokért, de a végső költséget fokozatosan növelik további díjakkal) az új törvények értelmében be fogják tiltani, hogy a vállalkozásoknak kötelességük legyen nyíltan beszélni ügyfeleikkel.

Az intézkedések nem terjednek ki az olyan fakultatív díjakra, mint például a repülőjegyek ülőhely- és poggyászkorrekciója.

A felmérésben legjobban teljesítő repülőjegy-összehasonlító oldal a Google Flights volt, a válaszadók a felmérésben értékelt összehasonlító oldalak közül a legtöbbet, négy csillagot adtak az oldal funkcionalitására. A 30 alkalomból hatszor találta meg a legolcsóbb járatokat, hasonlóan a Kayakhoz és a Cheap Flightshoz, amelyek egyenként öt alkalommal találták meg a legolcsóbb járatokat.

Amikor a Which? elvégezte a szállodai foglalások árelemzését, összehasonlítva 30 éjszakai tartózkodás költségét 10 szállodában kilenc különböző weboldalon, azt találta, hogy a közvetlen foglalás a foglalási oldal használata helyett az esetek felében a legolcsóbb árat kínálta.

A Kayak és a Trivago volt a leggyakrabban sikeres, 12 alkalommal találták meg a legalacsonyabb vagy közös legalacsonyabb árat, míg a Skyscanner 11 alkalommal szorosan mögötte végzett.

Az Agoda 30 alkalomból 14 alkalommal adta a legdrágább árat, míg az Expedia és a Booking.com 30 alkalomból 13 alkalommal a legolcsóbb árat.

(Independent)

Nyitókép: Shutterstock