Új biztonsági funkciót építenek a repülőkbe az egyre gyakoribb incidensek miatt
Az FAA az Egyesült Államokban minden új kereskedelmi repülőgépen előírja mostantól, hogy a pilótafülke előtt egy második fizikai akadály legyen a repülőgép, a repülőszemélyzet és a légi utasok biztonságának biztosítása érdekében.
A végleges szabály, amelyet az FAA először tavaly javasolt és szerdán hagyott jóvá, megnehezíti, hogy bárki bejusson a pilótafülkébe, ha a pilótafülke ajtaja repülés közben kinyílik. A pilóták akkor nyitják ki az ajtót, ha ki kell hagyniuk a pilótafülkét, hogy például a mosdóba menjenek.
„A pilóták és a repülőszemélyzet minden nap amerikaiak millióit szállítja biztonságosan – és ma újabb fontos lépést teszünk annak érdekében, hogy biztosítsuk számukra a megérdemelt fizikai védelmet”
– fogalmazott Pete Buttigieg, az Egyesült Államok közlekedési minisztere a Travel + Leisure által idézett nyilatkozatában.
„Egyetlen pilótának sem kellene aggódnia a fedélzeten történő behatolás miatt”
– mondta David Boulter, az FAA megbízott biztonsági ügyintézője a közleményben.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint 2022-ben a 2021-es évhez képest megugrott a jelentett fegyelmezetlen utas incidensek száma.
Az új szabály hivatalosan 60 nap múlva lép hatályba. A fuvarozóknak azonban a várhatóan augusztusi hatálybalépéstől számítva két évük van arra, hogy megfeleljenek az új szabálynak. A meglévő repülőgépeket nem kell utólagosan átalakítani.
Jason Ambrosi, az Air Line Pilots Association (ALPA) elnöke egy nyilatkozatában életmentő intézkedésnek nevezte az új szabályt.
A biztonsági intézkedések megerősítésére több mint 20 évvel azután kerül sor, hogy 9/11 után létrehozták a Közlekedésbiztonsági Hatóságot (TSA). Ugyanaz a törvény, amely létrehozta az ügynökséget és annak biztonsági átvizsgálási eljárásait, a TSA szerint a légitársaságokat is kötelezte a pilótafülke ajtóinak megerősítésére.
Nyitókép: Shutterstock