Miért nem lehet leszállni a repülőgépről, ha a kifutón várakozunk? A szakértő válaszol!
Nagy valószínűséggel már te is találkoztál azzal a problémával, miszerint már rég a repülőn ültél, mégis sok időt kellett várnod a felszállásra. De mégis mi lehet ennek az oka? És miért nem lehet ilyenkor elhagyni a gépet?
Az elmúlt napokban nagy vihart kavart a brit légiforgalmi irányító rendszer összeomlása, egyes gépek pedig hosszú órákat várakoztak a kifutón. Sok esetben ilyenkor az történik, hogy a légiutas-kísérők befejezték a beszállási procedúrát, az utasok már a gépen ülnek, az indulásig azonban még rengeteg időt kell várni.
Vajon az ilyen esetekben miért nem lehet leszállni a repülőről? A Sky News Sean Tiptont, a Brit Utazási Irodák Szövetségének (ABTA) szóvivőjét interjúvolta meg erről a kérdésről.
Ez is érdekelhet: Te is leveszed a cipőd repülős utazáskor? Ezért ne tedd többé!
Tipton szerint, amennyiben problémák vannak a légiforgalmi irányító rendszerekkel, a repülőgép arra vár, hogy felszabaduljon egy résidő, és felszállhasson.
Ilyen esetekben sokszor egyáltalán nem egyértelmű, hogy a gép mennyit fog késni, ezért ha mindenki leszállna a gépről, akkor a beszállási folyamatnak újra meg kellene történnie, hogy minden utas biztonságosan visszakerüljön a fedélzetre. Ez azonban komoly időveszteséget jelenthet, és a járat lemaradhat a résidőről.
Ez még hosszabb késéseket okozna. Nyilvánvalóan bosszantó, ha valaki két-három órát ül a repülőgépen a kifutópályán, de ez valójában az utasok kényelmét szolgálja
– mondta Tipton.
A gépen való várakozásnak azonban van egy felső határa: az európai szabályok szerint az utasoknak fel kell ajánlani a lehetőséget, hogy leszállhatnak a repülőgépről, ha már öt órát töltöttek a kifutópályán. Emellett a két órás várakozási időn felül a légitársaságoknak frissítőt kell biztosítani az utazóknak.
Forrás: Sky News