A Z generáció kapzsibb, mint eddig bármelyik nemzedék?

A Z generáció kapzsibb, mint eddig bármelyik nemzedék?

A fiatalok világszerte jobban értékelik a hatalmat, a teljesítményt, a hedonizmust és az ösztönzést, mint más generációk.


A baby boomerek mind konzervatívak és olykor önzőek, akik közül sokan képtelenek önállóan egy e-mailt elküldeni, Y-generáció tagjai pedig sokszor lusták és az avokádó megszállottjai. Ez csak néhány a generációkkal kapcsolatos totalizáló sztereotípiák közül, amelyekkel gyakran dobálóznak a médiában, még akkor is, ha nyilvánvaló, hogy ezek a sarkított általánosítások nem igazak.

A BCW stratégiai kommunikációs tanácsadó cég új, mérföldkőnek számító globális tanulmánya még azt is megállapította, hogy a generációk közötti szakadékokról szóló hírek általában túlzóak, és hogy kortól függetlenül mindannyian elsősorban szociális, gondoskodó, biztonságot kereső emberek vagyunk.

Az eredmények szerint a Z generáció 44 százaléka fontosnak tartja, hogy nagyon sikeres legyen, és hogy az emberek elismerjék az eredményeit, szemben az Y 37 százalékával, az X generáció 23 százalékával, a boomerek 13 százalékával. A Z generáció 32 százaléka szerint rendkívül fontos a gazdagság és a pénz, míg az Y-nak csak 26 százaléka, az X generációnak pedig 16 százaléka értett ezzel egyet.

A kutatók szerint a közösségi médiának sok köze van ehhez az attitűdhöz.

A fiatalabb generációk erősen digitalizált társadalmakban nőttek fel, ahol társaik eredményeit a közösségi médiában követhetík figyelemmel, illetve ők is az övéket. Betekintést engednek az életükbe. Ennek eredményeképpen nem csoda, hogy a fiatalabb generációk arra összpontosítanak, hogy megvalósítsák bennük rejlő legnagyobb lehetőségeket és ezt közzé is tegyék

– írta Taylor Saia, a BCW stratégiai igazgatója.

A kutatás azt is elismerte, hogy a fiatalokat mindig is motiválta az ambíció, a fejlődés és a siker, valamint a társadalmi rang és hatalom elérése. De azt is megjegyezték, hogy ez a tendencia a Z generáció körében még hangsúlyosabb lehet, tekintettel az előttük álló gazdasági kihívásokra.

A Z generáció a megszorítások korában nőtt fel, és még a korosztály legidősebb tagjai is nehezen emlékeznek vissza arra az időre, amikor ne lett volna válság vagy infláció. Úgy nőttek fel, hogy a nem megfelelő jólét normális, és hogy az életben való előrehaladás vagy akár csak a talpon maradás egyetlen módja az, ha az ember magára koncentrál és minél több pénzt lapátol haza.

A zék 43 százaléka azt is elárulta, hogy fontos, hogy egy héten többször is olyan dolgokat csináljanak, amelyek örömet okozhatnak nekik, és hogy minden lehetőséget megragadnak a szórakozásra, ami az Y 38 százalékához és az X 27 százalékához képest szintén magas.