A vásárlók 61 százaléka a költséget helyezi előtérbe a fenntarthatósággal szemben
A kereskedelmi élményt nyújtó platform, a Nosto valamivel több mint 2000 amerikai és brit fogyasztó körében végzett új kutatása azt mutatja, hogy a divatvásárlók 61 százaléka az árat a fenntarthatóság fölé helyezi, és még ha a fogyasztók 57 százaléka szeretné is, hogy a divat fenntarthatóbb legyen, alig több mint fele szerint ez túl drága.
A Nosto szerint az adatok olyan meglátásokkal szolgálnak, amelyeket az online kiskereskedők felhasználhatnak arra, hogy csökkentsék környezeti hatásukat, miközben összhangban maradnak a megélhetési költségek válságának szorításában lévő fogyasztókkal, derül ki a Fashionunited cikkéből.
A vásárlók hajlandóak tovább várni a környezetbarát szállításra
Az utóbbi években az e-kereskedelemben a szállítási határidők egyre rövidebbek lettek (a másnapi és aznapi szállítási lehetőségek egyre népszerűbbek). A Nosto felmérésében részt vevők 54 százaléka azonban fontolóra venné a lassabb kiszállításokat a divatcikkek esetében, ha ez lehetővé tenné a vállalatok számára, hogy csökkentsék a teherautó/furgon utazások számát (csökkentve ezzel a szén-dioxid-kibocsátást, miközben a kiskereskedők szállítási költségei is csökkennének).
A javítási szolgáltatások keresettek
A válaszadók 58 százaléka jelezte, hogy a környezet védelme érdekében ma már igyekszik hosszabb ideig megőrizni a ruhákat, és 60 százalékuk egyetért azzal, hogy a divatos e-kereskedelmi márkák egyik módja a fenntarthatóbbá tételnek az, ha javítási szolgáltatásokat kínálnak. 42 százalék mondta, hogy kidobott már olyan divatcikket, amelyet szeretett volna megtartani, mert nem tudta megjavíttatni.
A válaszadók 49 százaléka egyetértett azzal, hogy a termékvisszavételek károsak a környezetre, azon az alapon, hogy üzemanyagot, csomagolást és egyéb erőforrásokat pazarolnak. A felmérés szerint azonban a vásárlóknak a visszaküldésért felszámított díjat (ahogyan azt mostanában sok divatmárka teszi) a legkevésbé népszerű módszernek ítélték a probléma megoldására.
A fogyasztók szerint a következő alternatív taktikák segítenének: a vásárlók számára megkönnyítenék az árucikkek online lekérdezését, például élő chateken keresztül (64 százalék); a felhasználók által generált tartalmak (UGC) képeit és videókat jelenítenének meg más vásárlókról, akik viselik a termékeiket, hogy megmutassák, hogyan néznek ki a ruhák valódi embereken (61 százalék); és virtuális felpróbáló eszközöket kínálnának, hogy a vásárlók láthassák, hogyan néznének ki a ruhákban (59 százalék).
Az emberek pénztárcájára nehezedő nyomás ellenére továbbra is jelentős az a rész (a felmérésben részt vevők 39 százaléka), akik azt mondják, hogy valójában megfontolnák, hogy többet fizessenek ugyanazon ruhadarabok fenntartható módon készült változataiért. A fenntartható divatot övező átláthatóság hiánya és a bizalmatlanság azzal kapcsolatban, amit a márkák erről mondanak, azonban továbbra is komoly akadályokba ütközik.
A felmérésben részt vevő fogyasztók 55 százalékának nehézséget okozott a fenntartható divatcikkek megkülönböztetése a nem fenntartható divatcikkektől.
„A divatipar fenntarthatósága kritikus jelentőségű bolygónk egészsége szempontjából, ezért üdítő látni, hogy a vásárlók hajlandóak változtatni a viselkedésükön, és a kiskereskedőkkel együtt kivenni a részüket. Bár nem meglepő, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet miatt a fogyasztók átgondolják prioritásaikat, és az árat a fenntarthatóság elé helyezik”
– mondta el Guy Little, a Nosto márkamarketingért felelős vezetője.
„Ez a kutatás azonban ígéretes javaslatokat ad arra vonatkozóan, hogyan segíthetik a márkák a fogyasztókat abban, hogy a divaton belül is elfogadják a fenntarthatóságot. A lassabb kiszállítások ösztönzése és a termékvisszavételek csökkentése egyaránt lehetőséget nyújt arra, hogy környezetbarátabbak legyünk anélkül, hogy a vásárlóknak többet kellene költeniük.”
Nyitókép: Shutterstock