Ismétlődik a Balenciaga-botrány — erre utal Harry Styles új Gucci-reklámja
A Gucci legújabb kollekciójához a híres énekes és divatikon, Harry Styles lett a reklámarc, a közzétett fotók viszont nagy botrányt keltettek. A képek kísértetiesen utalnak a Balenciaga pár héttel ezelőtt kiadott, nagy port kavart posztjára. Milyen reakciót váltott ki ez az emberekből?
A legújabb Gucci-kampány reklámja az úgynevezett „HA HA HA” kollekcióhoz készült. Mivel Harry Styles már évek óta együttműködik a legendás márkával, így nem volt meglepő, hogy megint csak őt kérték fel a termékek arcának. Azonban a megjelenéssel egyidejűleg kiadott fotók valamilyen formában visszautalnak a Balenciaga közelmúltban kiadott képeire.
A Balenciaga-botrányról mi is írtunk már, kapcsolódó cikkünket pedig itt lehet elolvasni. Röviden, a divatmárka reklámképein gyermekek szerepeltek játék mackókkal, azonban a plüssök öltözéke és a háttérben szereplő díszlet nagyon sok ponton utalt a gyermekbántalmazásra és az ellenük irányuló szexuális erőszakra.
A Gucci képein valamilyen oknál fogva az énekes egy plüssmacit ábrázoló felsőt visel, mellette pedig egy gyerekágy matraca látható, mely a továbbiakban a férfi már a hóna alatt cipel. A képsorozat leírása így szól:
„A ház bemutatja a Gucci HA HA HA kampányát a brit énekes-dalszerző és színész, Harry Styles közreműködésével. Az ő és Alessandro Michele kreatív igazgató közötti barátságból eredően a játék áll a kollekció középpontjában, amely a férfiruhát az avantgárd eszközeként használja.”
A reklám részleteit még novemberben dolgozták ki, Michele azóta pedig már távozott a pozíciójából. A reklám kétértelműségével kapcsolatban még a divatház alapítójának dédunokája, Alexandra Gucci Zarini is felszólalt:
„Gucci, miért hoznál létre egy performansz darabot egy kisgyermek matracával és egy felnőtt férfival? Aggódom, mert úgy tűnik, hogy a Kering divatházaiban közös ideológia uralkodik".
Tudni illik, a Balenciaga és a Gucci is jelenleg a Kering francia luxuscsoport égisze alatt működik, ezt az összefüggést pedig a rajongók is észrevették, így teljesen egyértelműen egy újabb botrány kerekedett, csupán most a Gucci körül — olvashatjuk az Independent cikkében. Eddig sem Harry Styles, sem a divatház nem nyilatkozott az egészen egyértelmű utalással ellátott fotókról és a kialakult helyzetről.
Nyitókép: Getty
- Megjelent a Balenciaga és a Gucci kollaborációja ›
- Így reagált a Balenciaga-botrányra a márka kreatív igazgatója ›
- Megszólalt a Balenciaga botrányos reklámját készítő fotós ›
- Balenciaga-botrány: egy utcai művész graffitit hagyott a márka kirakatán ›
- Kylie Jennert orvvadászat reklámozásával vádolják - IN ›