A Louis Vuitton x Murakami újrakiadott kollekciója a luxusnosztalgia csúcsa
Nemrég jelent meg a Louis Vuitton x Murakami re-edition kollekciója, és azonnal felbolydította a divatvilágot. Persze, az új kollekció − Zendayával a kampányarcaként − önmagában is nagy figyelmet érdemel, de azok számára, akik emlékeznek a két évtizeddel ezelőtti első kiadásra, az újjáélesztés sokkal többet jelent.
Először 2003 tavaszán mutatták be Marc Jacobs, a Louis Vuitton akkori úttörő kreatív igazgatója kezdeményezését, és a divatrajongók biztos emlékeznek arra, hogy a legendás japán művésszel, Takashi Murakamival való együttműködés mekkora feltűnést keltett.
Ne feledjük, ez 20 évvel ezelőtt volt, hogy a divat x művészet kollaborációk elterjedtek volna, és a Louis Vuitton volt az egyik első, aki a két világot luxus kereskedelmi szinten összeházasította. És ott van az a tény is, hogy ez volt az első alkalom, amikor a Louis Vuitton logóját megváltoztatták, hogy létrehozzák a szivárványos színeket a klasszikus monogramon, amelyet ma is annyira szeretnek.
A kollaboráció népszerűsége azonnal a csillagos égbe szökött, amikor a korszak legdögösebb hírességeinek karján kezdett felbukkanni −és Paris Hiltontól Nicole Richie-ig a nyolcvanas évek divatikonjainak karján −, sőt, még a '00-as évek kultikus romantikus komédiáiban is feltűnt.
Emlékszem, hogy a Cherry Blossom Pochette-et a Bajos csajok című filmben láttam, ami hozzájárult ahhoz, hogy a korszak legmenőbb táskájává váljon
− meséli Hanushka Toni, a Sellier használtruha-kereskedő alapítója és vezérigazgatója.
Fotó: Paramount Pictures
Az elképesztő népszerűség azonban azt is jelentette, hogy a történelem egyik legtöbbet hamisított kollekciójává vált, mivel jellegzetes dizájnja miatt a hamisítók elsődleges célpontjává vált.
Talán éppen ezért döntött úgy a Louis Vuitton 22 évvel később, hogy újra kiadja a stílust.
A márkák úgy küzdenek a hamisítványok ellen, hogy exkluzív csomagolással, sorozatkódokkal és hitelesítési szolgáltatásokkal való együttműködéssel hangsúlyozzák a hitelességet. A nagymértékű másolások után az újrakiadásokra vagy a limitált kiadásokra összpontosítanak, hogy újra felkeltsék az érdeklődést, és emlékeztessék a fogyasztókat a termék eredeti minőségére. Ez különösen fontos a Murakami újrakiadással és a hozzá tartozó pop-up üzlettel kapcsolatban, ahol ingyenes javítási szolgáltatásokat is kínálnak az eredeti kollekcióhoz
− mondja Hanushka.
Fotó: LOUIS VUITTON
Valóban, a Louis Vuitton londoni pop-up üzletében nemcsak az újrakiadás darabjai találhatók meg, hanem egy kávézó is, ahol pelyhes Murakami napraforgó párnákat és egy javítószolgálatot is találunk, ahová az ügyfelek elhozhatják eredeti darabjaikat újrafestésre vagy felújításra.
Az újrakiadás tökéletesen illeszkedik az Y2K újjáéledéséhez − és a Z generáció csillapíthatatlan étvágyához a vintage és a használt, kultikus divatcikkek iránt. A kollekcióra irányuló keresések világszerte közel 290%-kal nőttek.
Az újrakiadás zsenialitása abban rejlik, hogy minden generációhoz szól. Az új kollekció több mint 200 kawaii darabot tartalmaz, így biztos mindenki talál számára megfelelő darabot, de ha először szeretnél beruházni egy darabba, a Speedy és a Pochette fazonokra érdemes költeni, mivel ezek a kollekció legkeresettebb sziluettjei jelenleg.
Forrás: Glamour UK
Nyitókép: Louis Vuitton
- Megújult formában tért vissza egy különleges Louis Vuitton-darab ›
- Több száz milliót kell fizetnie a Louis Vuittonnak, mert lopta a dizájnját ›
- Múzeumban kéne kiállítani az új Louis Vuitton táskákat ›
- A Louis Vuitton Amerika kedvenc dizájner márkája ›
- Nagyon félresikerült a Louis Vuitton új Yayoi Kusama-kollekciója ›
- Visszatér a Louis Vuitton legikonikusabb együttműködése ›