Nemcsak a minőségre figyelnek – ez a 3 luxusmárka teszi a legtöbbet a fenntarthatóságért
Egy új tanulmány megállapította, hogy a Gucci, a Coach és a Burberry a legelkötelezettebb luxusmárkák a környezetvédelem szempontjából.
A már említett három luxusmárka zsinórban második éve vezeti a Kearney körforgásos divatindexét (CFX). A 2020-ban indított rangsor a márkák saját maguk által gyártott termékei életciklusának meghosszabbítására tett erőfeszítéseit méri.
A rangsort készítő cég 200 globális márkát vizsgált 20 országban, emellett hat kategóriára bontotta őket: prémium és megfizethető luxus, tömegpiac, fast fashion, sport és outdoor, valamint férfi és női fehérnemű.
Ez is érdekelhet: Ezek a Gucci Wonderland kollekciójának új, álomszerű órái
A vizsgált brandek teljesítményét hét, a ruházat hosszú élettartamát befolyásoló szempont alapján pontozták. Az index többek között az új termékek előállításához felhasznált újrahasznosított anyagok arányát, a márkakommunikációban a körforgás népszerűsítését is vizsgálta. Minden egyes szempontot 1 és 10 közötti pontszámmal értékeltek, majd ezeket a számokat összeadták az adott cég összpontszámához.
A luxuskategóriát főként francia márkák dominálták, de az olasz Gucci ház végzett az első helyen. A vállalatot a Coach, a Burberry, a Moncler és a Louis Vuitton követte.
A minden kategóriát felölelő globális top 10-es rangsorban eközben a Patagonia végzett az első helyen, amelyet a Levi's, a The North Face, az OVS és a Gucci követett. Összességében az eredmények azt mutatják, hogy 2022-hez képest kevés javulás történt, azonban rávilágítanak arra, hogy a márkáknak többet kell tenniük az ügyért.
Forrás: Robb Report
Kép: Freestocks/Unsplash