A legújabb műköröm-trend bizonyítja: a 90-es évek sosem megy ki a divatból
Aki a 90-es években volt gyerek vagy kamasz, annak bőven elég, ha meghallja, hogy Hello Kitty vagy Tamagotchi, és máris megrohanják az emlékek.
Az alábbi, új trendként bevonuló körömdizájn is hasonló emlékáradatot indíthat el bennünk. Az instagramon is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő manikűr trend egy csapásra visszahozza 90-es éveket a Hello Kitty körömmatricáktól kezdve a 3D-s szív-és pillangó matricákon át a strasszkövekig.
Az Instagramon a #90saesthetics hashtag az elmúlt 90 napban világszerte 21 százalékkal nőtt, míg a TikTok-on a #90snails 10,3 millió megtekintéssel rendelkezik. Mindkét alkalmazás tele van olyan felhasználókkal, akik mindenfélével díszített körmeiket mutogatják, a Hello Kitty-figurákat ábrázoló festményektől kezdve a pillangós mintákú, felragasztható strasszköveken át az olyan 90-es évekbeli ikonokig, mint a Destiny's Child ihlető körömművészete. Floridában még egy 90-es évekbeli körmösbár is nyílt, hogy megbirkózzon a trend iránti kereslettel.
Ez az új, Kidult elnevezésű (a kid és adult, vagyis gyerek és felnőtt kifejezést vegyítő kifejezés) körömtrend ötvözi ezeket az ikonikus manikűröket a Kawaii esztétikával, amely a 90-es években vált népszerűvé a nyugati kultúrában a különböző magazinoknak köszönhetően. Mint minden szépségápolási márka, amely a 90-es évek tévésorozatai (Lizzie McGuire, Sailor Moon stb.) köré készített kollekciókat, ezek a színes körmök is a gyermekkor iránti nosztalgiával telítettek, és mindannyiunk számára egy rövid menekülést kínálnak a valóságból.
És mivel az emelkedő megélhetési költségek, az ukrajnai háború és a világjárvány árnyéka még mindig nyomaszt minket, nem csoda, hogy az emberek el szeretnének merülni a fantázia világában.
„A milleniálok és a Z generáció imádja a nosztalgikus öltözködést. A múltra emlékeztető dolgok viselése és megosztása – legyen szó akár 90-es évekbeli ruhákról vagy gyerekkori körömmatricákról – mély komfortérzetet nyújt számunkra, és összeköt minket a múltbéli gyermekkorunk pozitív emlékeivel”
– mondja Brooke Ozaydinli, az Instagram kreatív marketingmenedzsere a Dazed-nek.
A manikűrök egy játékos, maximalista szépség- és divattrendet is megragadnak, amely a koronavírus-világjárvány okozta lezárás után alakult ki, mivel az emberek igyekeznek jobban szórakozni a megjelenésükkel. A körömszalonok az elmúlt két év nagy részében szintén zárva voltak, így a művészek bepótolják az elvesztegetett időt, és minden eddiginél kreatívabb körmöket készítenek.
Nyitókép: Shutterstock / Pixel-Shot